Hlavní obsah

Američané pandemii zapíjejí. Rudolf Jelínek tam loni vyrostl o 31 procent

Exportu do zahraničí se vloni dařilo. Český trh ale kvůli pandemii zůstal za očekáváním.

Reklama

Američané drží nad vodou českou likérku Rudolf Jelínek. Za loňský rok tam během pandemie firma vyrostla o jednu třetinu. V Česku ale kvůli zavřeným hospodám výrazně tratí.

Článek

Alespoň jedna dobrá zpráva v době pandemie. Zatímco v Česku, kde likérka Rudolf Jelínek dělá více než polovinu svého obratu, jdou čísla pod plán, exportu se vloni dařilo. Prodej slivovice a likérů výrazně rostl zejména v Americe.

„V USA byl nárůst nejvyšší, firma je tam také nejvíc etablovaná. Dařilo se nám ale i v Německu nebo Rakousku,“ řekl pro Seznam Zprávy ředitel exportu a prodeje Zdeněk Chromý s tím, že za nárůstem stojí nejenom fakt, že Američané v době pandemie více utráceli za alkohol, ale také povedená kampaň na sociálních sítích, která cílila převážně na Čechy žijící v USA a polskou, ruskou a židovskou komunitu. „Například ale v Kalifornii, kde převážnou část našich tržeb dělá prodej v restauracích a barech, byly tržby samozřejmě nižší,“ dodává Chromý.

Rudolf Jelínek

Zabývá se výrobou alkoholických nápojů, zejména destilátů. Tradice výroby ovocných destilátů ve Vizovicích sahá až do roku 1585, samotná společnost Rudolf jelínek vznikla v roce 1894.

Produkty likérky loni putovaly do 25 zemí.

Výnosy firmě v roce 2018 vzrostly téměř na 480 milionů korun, předloni činily 454 milionů korun. Zisk před zdaněním byl 29,5 milionu korun, což je meziročně o 58 procent více.

Má 180 hektarů vlastních sadů – 81 hektarů meruněk, 84 hektarů švestek a 15 hektarů třešní.

Čísla za český trh, firma ještě nemá - už teď ví, že plán ale nesplní. Zhruba polovinu českého obratu totiž dělají hotely a restaurace a tam tržby loni spadly o padesát procent. I proto pro letošní rok společnost nepočítá s výraznými investicemi.

V tomto roce se chce Rudolf Jelínek zaměřit hlavně na ruský a čínský trh. V Číně už má likérka domluvených hned několik prodejců a v tuto chvíli jedná o tom, že by své zboží prodávala i v některém z velkých čínských obchodních řetězců.

Reklama

Doporučované