Hlavní obsah

Američany už práce pro velké IT firmy neláká. Na rozdíl od Čechů

Facebook i Google se v žebříčku nejpopulárnějších zaměstnavatelů v USA propadly (ilustrační fotografie).

Reklama

Facebook a Google se letos propadly v žebříčku nejpopulárnějších zaměstnavatelů v USA. Bez ohledu na to, že obě společnosti si velmi zakládají na poskytování rozličných zaměstnaneckých benefitů.

Článek

Obě firmy vypadly z prestižních deseti prvních míst žebříčku sestaveného společností Glassdoor. Pro porovnání oblíbenosti zaměstnavatelů firma využívá osobní recenze jednotlivých pracovníků.

Společnost Google si pohoršila o tři místa – z loňského osmého se propadla na jedenácté. Jedním z problémů, na které si zaměstnanci Googlu stěžovali, a dokonce proti němu protestovali, byla zastrašovací taktika při vyšetřování dvou z nich kvůli podezření z vynášení interních dat.

Googlu zřejmě neprospělo ani zrušení každotýdenních setkání zaměstnanců a manažerů, tzv. TGIF (Thanks God It’s Friday), při nichž mohli řadoví pracovníci se svými vedoucími mluvit zcela otevřeně na jakékoliv téma i vyjádřit své pochybnosti ohledně budoucího směřování firmy. Přesto si Google odnesl velmi pozitivní hodnocení 4,5 bodu z celkových pěti možných.

Facebooku zavařila politická reklama

Hůře dopadl Facebook, který letos skončil až na 23. místě. Propadl se o 15 příček z loňské sedmé pozice. Pro společnost je to rána o to větší, že se za poslední desetiletí mohla třikrát honosit titulem nejlepšího zaměstnavatele v USA. Firma naposledy žebříčku kralovala v roce 2017. Letošní ročník je pro ni absolutně nejhorší v historii.

Facebook se dlouhodobě potýká s problémy se zabezpečením soukromí svých uživatelů a letos se navíc jeho zaměstnanci vzbouřili proti povolení lživých výroků v politických reklamách. Dalším důvodem propadu mohou být podle expertky z firmy Glassdoor Sarah Stoddardové příliš vysoká očekávání produktivity, která vedou k dlouhé pracovní době.

Také další technologičtí giganti si pohoršili. Společnost Apple, která se pravidelně v minulých letech umisťovala v horních 25 patrech žebříčku, se nyní propadla až na 84. místo. Amazon se do seznamu stovky nejatraktivnějších firem ani neprobojoval. Na druhou stranu, další technologický gigant Microsoft si dokázal polepšit o 13 příček a je nyní na 21. místě.

První pozici v letošním roce obsadila firma HubSpot, která se zabývá internetovým marketingem. Získala hodnocení 4,6 bodu a zaměstnanci si především chválí neomezenou dovolenou a vyvážený pracovní a osobní život.

Čechům záleží na pověsti

V Česku se nejatraktivnější firmou letošního roku stala Škoda Auto následovaná společností Microsoft. Bronzovou příčku obsadila firma Seznam. „V očích většiny zaměstnanců je atraktivní společnost taková, která má dobrou pověst, nabízí svým lidem možnosti kariérního rozvoje, dokáže je dobře zaplatit a dopřát jim i zajímavé benefity,“ uvádí Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, která průzkum v České republice prováděla.

Stále častěji podle něj zaměstnanci kladou důraz na tzv. „měkké faktory“. Jde především o zajímavou pracovní náplň, flexibilitu a rovnováhu pracovního a osobního života. „Firma, která dává svým lidem dostatečný prostor pro realizaci a růst a zároveň umožní uspokojovat jejich potřeby mimo své zaměstnání, získává oproti konkurenci výraznou výhodu,“ dodává Kowalak.

Reklama

Doporučované