Hlavní obsah

Americká automobilka GM poprvé za dva roky zvýšila čtvrtletní prodej v Číně

Foto: Seznam Zprávy

Automobilka GM chce v Číně bodovat s elektroauty.

Reklama

Americké automobilce General Motors se v Číně daří. Na největším trhu s automobily zvýšila prodej svých vozů poprvé za dva roky. Svou aktuální pozici na čínském trhu chce společnost podpořit novými elektromobily.

Článek

Největší americká automobilka General Motors ve třetím čtvrtletí zvýšila meziročně svůj prodej v Číně o 12 procent na 771 400 vozů. Zaznamenala tak první nárůst čtvrtletního prodeje na čínském trhu za dva roky, napsala agentura Reuters.

GM se v Číně v posledních letech potýká s ostrou konkurencí i se zpomalujícím hospodářským růstem. V celém loňském roce odbyt automobilky na čínském trhu klesl o 15 procent na 3,09 milionu vozů. Předloni firma v Číně prodala 3,65 milionu vozů a v roce 2017 přes čtyři miliony vozů.

GM chce svou pozici na čínském trhu podpořit rozšiřováním nabídky elektromobilů, jejichž prodej čínská vláda podporuje. V příštích pěti letech mají vozy s elektrickým pohonem tvořit více než dvě pětiny nových modelů GM uvedených na čínský trh.

Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Celkový prodej aut v Číně se ale už zhruba dva roky snižuje. Začátkem letošního roku navíc poptávku podkopala koronavirová krize, od dubna již ale prodej aut v Číně oživuje.

Reklama

Doporučované