Hlavní obsah

Americké obchody se bojí výsledků voleb. Raději zabedňují výlohy

Foto: Shutterstock.com

„Obchody budou nadále otevřené i se zakrytými okny, aby sloužily zákazníkům, pokud to bude bezpečné,“ řekl mluvčí řetězce CVS Mike DeAngelis.

Reklama

Letos už Spojené státy jedny nepokoje zažily, nyní se připravují na další. Kvůli obavám z protestů spojených s volbami obchody zabezpečují výlohy. Nechtějí riskovat další škody, proto za opatření zaplatí i desetitisíce dolarů.

Článek

Po oznámení výsledků předchozích prezidentských voleb panovaly v některých amerických ulicích nepokoje spojené s vandalismem. Proto se na den, kdy mají Spojené státy přivítat svého nového či staronového prezidenta, tamní maloobchodníci připravují.

Server CNN uvedl, že prodejci v celé zemi zabezpečují své obchody, aby během následujících několika dní zabránili jakýmkoliv škodám, které by protestující mohli způsobit. Mezi společnosti, které preventivně zabednily okna a výlohy svých poboček, patří například Tiffany, Saks Fifth Avenue, CVS, Target a Macy's.

„I když máme v úmyslu mít otevřeno tam, kde je to možné, z velké opatrnosti do oken vybraných obchodů v klíčových městech vsazujeme zábrany v očekávání dění spojeného s volbami,“ uvedl Nathan Strauss, mluvčí klenotnictví Tiffany.

Americké obchody už letos jednu škodu zažily, pokud se nepočítají finanční ztráty způsobené uzavřením v době pandemie. Už letos v létě kvůli protestům spojeným se smrtí Afroameričana George Floyda v Minneapolisu vandalové zničili nebo vyrabovali řadu obchodů po celé zemi.

Maloobchodníci doufají, že tomu tentokrát zabrání. Mezi nimi je i síť amerických lékáren CVS. „Obchody budou nadále otevřené i se zakrytými okny, aby sloužily zákazníkům, pokud to bude bezpečné,“ oznámil mluvčí CVS Mike DeAngelis.

750 obchodů po celých Spojených státech si nechalo zabednit okna už 27. října. Nejvíce takových poboček je v Kalifornii, New Yorku a Illinois. Náklady na tato opatření se pohybují v rozmezí od 124 do 31 000 dolarů podle jejich velikosti.

Pro maloobchodníky by byl vandalismus související s volbami poslední kapkou pro jejich podnikání. Zatímco velké řetězce mohou snadno uhradit náklady na zabezpečení obchodů, menší podnikatelé to mohou mít těžší.

Obchodníci konzultovali bezpečnostní opatření i s policií. Berou také v úvahu, co dělají ostatní. „Žádný prodejce nechce být jediným, kdo má v ulici zastavěná okna, protože bude akorát terčem pro vandaly,“ uvedla Lisa LaBrunová, viceprezidentka obchodní skupiny Association of Leadership.

Obchody nezabedňují jen okna, ale chystají i další bezpečnostní opatření. Najímají ochranku, přidělávají silnější osvětlení a venku přivazují nákupní vozíky, aby odradili potenciální lupiče. Tamní obchodní sdružení také vyzvalo, aby řetězce prodávající potraviny odstranily odpadky a vozíky z parkovišť a pokud možno se vyhnuly nočním dodávkám.

Některé podniky v oblíbených komerčních čtvrtích, jako je Times Square v New Yorku, Magnificent Mile v Chicagu a Rodeo Drive v Los Angeles, přijímají zvláštní opatření. Například na třídě Rodeo Drive se s úderem úterní půlnoci úplně zastavil provoz a zůstane tak do středy večer.

Reklama

Doporučované