Hlavní obsah

Americké vánoční šílenství v číslech. Tržby překonaly letošní rekord

Foto: Nikol Mudrová, Seznam Zprávy

Předvánoční nákupy překonaly Black Friday i do té doby rekordní Cyber Monday.

Reklama

Vánoční tržby obchodů ve Spojených státech letos číselně překonaly jak Black Friday, tak doposud rekordní Cyber Monday. Nákupy podle průzkumu společnosti eMarketer podpořily zejména růst příjmů a nízká nezaměstnanost obyvatel.

Článek

Američtí maloobchodníci tak jen během posledního předvánočního víkendu sčítali z nákupů ohromné příjmy. Během soboty za vánoční nákupy zákazníci zaplatili podle analytické společnosti Customer Growth Partners rekordních 34,4 miliardy dolarů. To je v přepočtu téměř 790 miliard korun. Oblíbený nákupní den, tzv. Cyber Monday, tak tržby překonaly o více než čtyřnásobek.

Společnost připomíná, že nejen tržby, ale také počet zákazníků každým rokem narůstá. V loňském roce podle odhadů, které vychází z každoročního průzkumu společnosti Prosper Insights & Analytics, z celkového počtu obyvatel Spojených států, tedy z 147,8 milionu lidí, strávilo předvánoční sobotu nákupy přibližně 134,3 milionu. V letošním roce to má být ještě více. Společnost však zatím konkrétní čísla nezveřejnila.

Předvánoční nákupy jsou pro maloobchodníky jedním z nejdůležitějších období roku. Mohou se totiž na celkových tržbách podílet až 40 procenty. Nákupní šílenství v USA startuje Dnem díkůvzdání, který v letošním roce připadl na 28. listopad, což bylo o šest dní později než v loňském roce. Právě tento fakt zmiňuje velká většina odborníků jako důvod pro velký růst tržeb.

Online nákupy

Američané navíc v letošní předvánoční nákupní sezoně rekordně utráceli na internetu. Tržby v internetových obchodech se na celkových maloobchodních tržbách podílely 14,6 procenta a meziročně stouply o 18,8 procenta.

Stejně jako ve Spojených státech se utrácelo i v Česku. V předvánočním období totiž Češi utratili na internetu rekordní částku 52 miliard korun. To je o 16 procent více než v loňském roce. Za celý rok trh rostl o 14 procent.

Reklama

Doporučované