Hlavní obsah

Americký „mekáč“ přemlouvá své franšízanty, aby zavřeli. Bojí se viru

Foto: Profimedia.cz

Takto vypadají výdejní okénka pro řidiče v Česku.

Reklama

Americký McDonald's uzavírá pobočky, které má ve svém vlastnictví. Obává se dopadů koronavirové pandemie. Tamní franšízanti zatím zavírat nemusí – je jich 93 procent. Vedení fastfoodového řetězce však na ně začíná vyvíjet tlak. Přeje si, aby podnikli stejné kroky jako mateřská firma.

Článek

„Franšízantům se důrazně doporučuje, aby přijali podobné operační postupy a současně udrželi potřeby svých zákazníků a komunit,“ uvedla společnost v pondělním prohlášení.

Firma sdělila, že všechny restaurace v jejím vlastnictví uzavřou vnitřní prostory. Stále však plánují udržet objednávky z okénka pro řidiče, tzv. drive-through.

Podobné kroky podnikl McDonald's také v Česku. Upravil provoz tak, aby i za současných opatření mohl alespoň částečně pokračovat. V České republice se však situace liší z pohledu vládních zákazů. Významné opatření vláda zavedla v sobotu, kdy byly pozastaveny provozovny stravovacích služeb s výjimkou fastfoodů s výdejním okénkem.

V McDonald's jsou v provozu pouze výdejní okénka pro řidiče v autech, ta však z bezpečnostních důvodů nemohou využívat pěší. Kromě toho zůstává aktivní i rozvážka jídel.

„Nadále platí zvýšená hygienická opatření týkající se časté dezinfekce rukou a dotýkaných prostor v kuchyni a co nejmenšího kontaktu při výdeji jídla přes okénko,“ uvedla ředitelka PR a komunikace McDonald's Zuzana Svobodová.

Další řetězce postupují podobně

Například řetězec Bageterie Boulevard chce v příštích dnech zahájit vlastní rozvoz jídla – měl by být v Praze a krajských městech. „Ode dneška jsme v našich kamenných restauracích vytvořili provizorní výdejní okénka, která umožňují alespoň take-away formu občerstvení. Od neděle budeme mít okna již upravená na klasický výdejní prodej. Právě intenzivně pracujeme na podobě stavebního řešení,“ sdělil provozní ředitel Bageterie Boulevard Jiří Štěpánek.

K situaci se vyjádřila také společnost Ambiente. Ta některé své restaurace uzavřela zcela, v některých se nadále vaří. Tyto podniky mají v plánu zákazníky zásobovat jídlem alespoň s možností „s sebou“ nebo pomocí rozvážky. „Jelikož v tuhle chvíli máme spoustu číšníků bez práce, propojujeme je s rozvozovými službami, které v tomto období naopak řeší nedostatek personálu,“ uvedla firma.

Na vlastní rozvážkovou službu spoléhá také síť provozoven KFC. „Pro udržení maximální bezpečnosti pro všechny zúčastněné doporučujeme zákazníkům využít možnosti bezkontaktního předání u prvních uzamykatelných dveří budovy,“ uvedl prezident KFC pro ČR a Rakousko Libor Hubík. U vybraných provozoven jsou v provozu také výdejová okénka pro auta.

Reklama

Související témata:

Doporučované