Hlavní obsah

Analýza odhalila, proč uspěli Babiš, Okamura a Piráti. Umí to s emocemi

Analýza volebního chování Čechů v říjnových volbách do Sněmovny.

 

Reklama

Vášně a emoce. Právě ty hrají ve volbách rozhodující roli. Ukazuje to výzkum společnosti Behavio, která sledovala chování lidí před volbami a po nich.

Článek

Politický program v letošních volbách voliče nepřesvědčil. Uspěli ti, kteří dokázali u lidí vzbudit nejsilnější emoce.

„Vyšly nám z toho dvě zajímavé skupiny. První jsou voliči ANO, SPD a Pirátů, kteří víc volí srdcem, víc volí podle emoce ke stranám a k lídrům. Pak jsou strany pravicovější, ODS, STAN a KDU, jejichž voliči volí menší zlo, více kvůli programu. Více protiváhu proti Babišovi,” říká sociolog a zakladatel společnosti Behavio Vojtěch Prokeš.

Nejvíce vášní u svých voličů vzbuzuje jednoznačně Tomio Okamura z SPD, těsně v patách mu je Andrej Babiš, tahákem je pro voliče i Ivan Bartoš.

Naopak ODS a Starostům jejich lídři příliš nepomohli. „Jan Farský není známý. Petr Fiala je na politické scéně dlouho, ale voliči ODS jej považují za nudného člověka,” dodává ještě Prokeš.

S nejlepším sloganem do voleb šli Piráti, jejich heslo „Pusťte nás na ně” si s nimi spojila polovina národa. „Jednoduché, úderné a Piráti si dali dost práce s tím, aby ho do hlav lidí zapsali. U politické strany je to nevídaná věc,” říká sociolog.

Reklama

Související témata:

Doporučované