Hlavní obsah

Aplikaci Záchranka využije denně 60 lidí. Čeká ji skok do půlky Evropy

Generálním partnerem aplikace Záchranka je Nadace Vodafone ČR. Teď má aplikace peníze na vstup na 10 trhů.Video: Zuzana Hodková

 

Reklama

Mobilní aplikace Záchranka míří do světa. Služba, za kterou jako generální partner stojí nadace tuzemské pobočky Vodafone, dostala tři miliony eur na expanzi do deseti zemí.

Článek

Zachránit život a přivolat pomoc v nouzi – aplikaci Záchranka si do svých telefonů za pět let její existence stáhlo už více než milion a půl Čechů. Denně ji využije zhruba 60 lidí v nouzi a celkem už přes ni proběhlo více než 64 tisíc volání.

Teď ji čeká další velký rozmach. „Záchranka se stala vítězným projektem globální Vodafone nadace a získá tři miliony eur na svůj rozvoj do deseti dalších zemí,“ říká v rozhovoru pro Seznam Zprávy šéf českého Vodafonu Petr Dvořák. Právě Nadace Vodafone je od roku 2016 generálním partnerem aplikace.

Už v tuto chvíli má Záchranka „rakousko-uherský“ dosah – kromě Česka je dostupná také v Maďarsku, na Slovensku a Rakousku. „Těch dalších deset zemí budou ty ‚vodafonní země‘. Budeme se bavit o Německu, Itálii, Španělsku, Anglii, Nizozemsku a dalších zemích, které budou postupně tu aplikaci nabírat. Na těchto trzích nic podobného není,“ říká Dvořák s tím, že v soutěži byly všechny země z Vodafone skupiny.

Hlavní předností nové mobilní aplikace „Záchranka“ je využití schopností chytrých mobilních telefonů pro stanovení přesného místa události v rámci volání linky 155. Vytáčení linky 155 a odeslání polohy je provedeno stisknutím jediného tlačítka. Volající je tak přepojen na záchrannou službu příslušného kraje.

Záchranka je také oficiální aplikací Horské služby. Kromě zvuku dokáže přenášet i obraz, a záchranáři tak lépe poznají, co se na místě případné nehody děje, a mohou případně i lépe navigovat při první pomoci.

Reklama

Doporučované