Astronomové poprvé nalezli vodu v atmosféře jiné planety než Země

Náznak života ve vesmíru: exoplaneta podobná Zemi má ve své atmosféře vodu.

Pátrání po mimozemském životě má nový objev. Astronomové našli vodu v atmosféře planety K2–18b, která je od planety Země vzdálená 111 světelných let.

Během příštích deseti let by mohl vesmírný teleskop odhalit, zda jsou plyny v atmosféře této exoplanety – tedy planety, která neobíhá okolo Slunce – produkované živými organismy.

Podle vedoucí výzkumu, italské profesorky Giovanny Tinettiové z londýnské University College London, se jedná o dechberoucí objev, píše BBC.

„Je to poprvé, co jsme objevili vodu na planetě v obyvatelné zóně okolo hvězdy, kde je možná teplota slučitelná se životem,“ cituje BBC profesorku Tinettiovou.

Podle počítačové simulace by mohlo být až 50 procent atmosféry planety K2–18b tvořeno vodou. Podle vědců z londýnské univerzity se tak může lidstvo přiblížit k odpovědi na věčnou otázku, zda je Země jediná, nebo zda existuje nějaká forma života i jinde ve vesmíru.

Anketa

Věříte, že existuje život ještě na jiném místě vesmíru než jenom na Zemi?
Ano
95 %
Ne
5 %
Celkem hlasovalo 8424 čtenářů.

K2–18b je planeta, která obíhá okolo hvězdy typu červeného trpaslíka. V roce 2015 ji objevila sonda Kepler, která má hledat vzdálené exoplanety podobné Zemi. Už v roce 2017 vědci zjistili, že by se planeta K2–18b mohla podobat Zemi.