Hlavní obsah

Pandemie pomohla hobbymarketům. Bauhaus čeká nejlepší výsledky v historii

Rozhovor s Petrem Kočím, jednatelem společnosti Bauhaus.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Vánoce bez stromečku? Nic pro Čechy. „Stromků jsme objednali stejně jako vloni, lidé na nich ani letos šetřit nebudou,“ věří šéf Bauhausu Petr Kočí. Byl hostem Agendy SZ Byznys.

Článek

Rozhovor si můžete poslechnout i v audioverzi.

Lidé šetří téměř na všem, jak ale ukázaly útraty během slevové akce Black Friday, na Vánocích to ale nejspíš nebude. Nejde přitom jen o dárky, ale i další vánoční nezbytnosti, jakými jsou napříklady dekorace a vánoční stromky.

Letošní objednávka stromků jen pro Bauhaus představuje 35 tisíc kusů. „Přepočteno na tržby – pak jejich prodej hobbymarketu přinese desítky milionů korun,“ říká Petr Kočí, jednatel Bauhausu.

Petr Kočí a Bauhaus

Ve firmě Bauhaus je Kočí od roku 1997 a celou svou kariéru působil na různých pozicích v oddělení nákupu. Od roku 2006 byl i prokuristou společnosti z pozice vedoucího nákupu.

Jednatelem společnosti je od roku 2016.

První odborné centrum bylo otevřeno na jaře roku 1960 v německém Mannheimu. Na českém trhu působí Bauhaus od roku 1993, prodejny má v pěti městech.

„Nejsme úplně typičtí prodejci vánočního zboží, ale u stromků jsme dominantní. Nepředpokládáme, že by někdo šetřil při nákupu vánočního stromku, rozhodně jsme objednávali stejný počet jako vloni,“ zaznělo v Agendě Seznam Zpráv. A stromky budou letos mírně dražší. „Stromky zdraží, ale nebude to nic výrazného,“ řekl doslova Petr Kočí za Bauhaus.

V Česku by se bez problémů uživilo dalších deset hobbymarketů

Nervozity zákazníků si všímají až teď, během třetího čtvrtletí, kdy jim poprvé klesl počet prodaných položek. Celkově se ale zatím pohybují nad plánovanými čísly s plánovanými tržbami zhruba 5,5 miliardy korun.

„Letošní výsledky budou možná nejlepší v historii firmy v Česku,“ věří Petr Kočí. „Souvisí to s uzávěrami v posledních dvou letech, kdy lidé začali hodně renovovat, i válka na Ukrajině znamenala posun poptávky zákazníků. Prodávali jsme velké množství zboží, kterého jsme nikdy předtím tolik neprodali, například kanystry, vařiče, kamna nebo elektrocentrály.“

Nejistá doba nezbrzdila plánovanou expanzi. K současným osmi prodejnám se chystají přidat devátou v Ústí nad Labem. „Máme vytipované ještě další dva, tři pozemky, ale zatím jsme pouze na začátku jednání,“ uvedl Petr Kočí.

Odhaduje, že v Česku, kde jsou obchody pro kutily nesmírně populární, by se uživilo mnohem více poboček. „Člověk může porovnávat s kolegy v zahraničí, kteří mají stejný počet obyvatel. To znamená, rakouský Bauhaus má kolem 25 prodejen, Švédsko 24 prodejen na 10 milionů obyvatel. Konkurence je v Česku velice silná, ale myslím si, že úplně bez problémů bychom byli schopní mít 15 až 20 prodejen,“ řekl.

Plány ale komplikují vysoké ceny pozemků. „V dnešní době natolik zdražily, že máme problém v našich ekonomických kalkulacích se vůbec dostat do černých čísel. Podmínkou je, abychom prodejny otevřeli v takové lokalitě, aby byly výdělečné,“ doplnil s tím, že každý nový hobbymarket představuje investici ve výši zhruba miliardy korun.

Celý rozhovor s Petrem Kočím najdete v úvodním videu nebo ve své oblíbené podcastové aplikaci.

Agenda

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky.

Od pondělí do čtvrtka na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.

Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Reklama

Související témata:
Hobbymarkety

Doporučované