Hlavní obsah

Auto si hlídá samo jízdní pruhy i mrtvý úhel, vyzkoušeli jsme v praxi

Podívejte se, jak asistenční prvky v autě ulehčují řízení.

 

Reklama

Řidičům v novějších automobilech běžně pomáhá řada asistenčních systémů. Auto si samo hlídá jízdní pruhy, mrtvý úhel nebo rozpoznává značky.

Článek

V Mladé Boleslavi se reportér Seznam Zpráv projel autem, které je takto vybavené.

„Pojedeme na dálnici a vyzkoušíme funkcionalitu předního radaru, to znamená funkce line assistu. Vozidlo v rychlostech od 50 km/h výš bude udržováno mezi jízdními pruhy. Není to autonomní forma řízení, je to asistenční prvek, který má zabránit nepříjemným situacím v případě mikrospánku," popisuje Petr Kristl ze Škoda Auto, jak funguje asistent jízdních pruhů.

Pokud není vedlejší auto vidět v zrcátku, rozsvítí se kontrolka na zrcátku.

Dalším asistenčním prvkem, který zvyšuje bezpečnost řízení, je technologie hlídání mrtvého úhlu.

„Teď si zkoušíme mrtvý úhel a symbol se rozsvítil, nerozblikal, čímž mě upozorňuje, že se zezadu blíží vozidlo. Já provedu blinkrem manévr a symbol se právě rozblikal a to blikání mě upozorňuje, že v tom prostoru, který nemám pokryt zrcátkem, se nachází objekt, jenž by mohl být objektem srážky," říká Kristl.

Reklama

Doporučované