Hlavní obsah

Autobusová bitva zeleného FlixBusu se žlutým RegioJetem se rozjíždí naplno. Zatím vítězí cestující

Rozjel se souboj Flixbus vs RegioJet.Video: Aleš Černý

 

Reklama

Německá společnost FlixBus jezdí od víkendu už na pěti českých linkách, kde nově konkuruje RegioJetu. Ten musel snížit ceny.

Článek

Firma, která se za pouhé čtyři roky stihla stát největší autobusovou značkou v Evropě, tak představuje dosud nejvážnější silniční konkurenci pro RegioJet Radima Jančury. A to přesto, že nevlastní žádný autobus - v Česku pro ni jezdí dopravce Umbrella. FlixBus se stará jen o marketing a prodeje.

RegioJet teď například na trase z Prahy do Liberce přišel o svůj dlouholetý monopol. Protože FlixBus nasadil nižší ceny a po vzoru aerolinek i takzvanou dynamickou cenotvorbu, přešli na tento způsob prodeje jízdenek i v dopravci patřícím pod skupinu Student Agency.

I když samotný nástup FlixBusu byl kvůli velkým zpožděním, bloudícím řidičům a špatně fungující podpoře velmi rozpačitý, firma dál budí respekt. Proto, co už dokázala jinde, i proto, že za ní stojí velcí investoři a má tak prostor pustit se do větší cenové války.

Kde všude se nyní tyto dvě výrazné evropské dopravní firmy utkávají, co plánují v blízké budoucnosti a jak by mohl jejich souboj dopadnout, najdete ve videu v úvodu článku.

Reklama

Doporučované