Hlavní obsah

Bakalovi mají dostat nové smlouvy pro své luxusní obchody v Pařížské

Foto: Seznam.cz, Seznam Zprávy

Praha 1 pronajala prostory v Pařížské ulici.

Reklama

Nové smlouvy pro společnost Luxury Brand Management, kterou provozuje Michaela Bakala, by měly skončit až mezi roky 2025 až 2030. Opozice kritizuje, že ceny nájmu jsou pod tržními cenami.

Článek

Nebytové prostory v několika domech v pražské Pařížské ulici, jedné z nejdražších v Česku, mají mít na dalších minimálně pět let stejného nájemce.

Radní z Prahy 1, které tu část nemovitostí patří, schválili záměr prodloužit smlouvy společnosti Luxury Brand Management.

Jde o firmu, již provozuje Michaela Bakala, manželka miliardáře Zdeňka Bakaly. Ten je podle obchodního rejstříku jediným akcionářem firmy. V Pařížské ulici má společnost několik obchodů s luxusním módním oblečením a doplňky.

Nájemní smlouvy u šesti domů se přitom prodlužují už dva roky před tím, než některé z nich vyprší. Nově mají podle záměru skončit až mezi roky 2025 až 2030.

U každé smlouvy je ještě opce na dalších pět let navíc. Takže v některých případech může jít i o smlouvy na dalších deset let.

Ceny za nájmy jsou v záměru stejné jako dosud.

To se nelíbí opozičním Pirátům, starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09) to však zdůvodňuje tím, že firma chce v domech investovat a některé prostory zrekonstruovat.

„Jedním z argumentů byla nutnost vložení nějakých investic a rekonstrukčních prací,“ prohlásil Lomecký.

Generální ředitelka Luxury Brand Management Zuzana Řezníčková pak potvrdila, že podnět k prodloužení smluv přišel od nich.

„Vzhledem k investičním záměrům naší společnosti jako franchisanta světových značek a nutnosti dlouhodobého plánování pro nás bylo nezbytné zajistit si nájem na alespoň dalších pět let,“ uvedla Řezníčková.

Michaela Bakala o ženách v byznysu i politické kultuře v Česku: 

Video: Seznam Zprávy

Ceny jsou podle opozice nízké 

Pražský zastupitel Adam Zábranský (Piráti) říká, že nájmy, které tu firma Luxury Brand Management platí, jsou mnohdy pod tržními cenami.

Ukazuje to na příkladu domu na adrese Pařížská 13. Zatímco jedna firma tu za roční pronájem obchodu platí téměř 84 tisíc korun za metr čtvereční, Luxury Brand Management tu má dvě nájemní smlouvy. A ceny za metr čtvereční za rok jsou 39 a 55 tisíc korun.

„Takže Praze 1 reálně unikají miliony korun ročně,“ uvedl Zábranský.

Pařížská = druhá nejdražší ulice v Česku

Lomecký odmítá, že by ceny nájmů u firmy Luxury Brand Management byly příliš nízké.

„Srovnat takhle ta čísla může jen někdo zvenčí a je to trochu diletantismus. Musí se také počítat, kolik peněz tam vložili a jestli by se jim muselo něco vyplácet. Vystřelit, že to je málo, je takový politický populismus,“ dodal Lomecký.

Podle nejnovější studie společnosti Cushman & Wakefield se loni pohyboval průměrný nájem v nejdražší pražské ulici - Na Příkopě - na hodnotě 2 520 eur (v přepočtu asi 65 tisíc korun) za metr čtvereční ročně.

Pařížská ulice se jí podle této studie velmi přiblížila, protože nájmy v ní rostly rychleji.

Reklama

Doporučované