Hlavní obsah

Z 25 Bakalových butiků na prestižní adrese zbylo pět. Ty se ale zachránily

Foto: Seznam.cz, Seznam Zprávy

Obchod Valentino v Pařížské ulici v Praze 1.

Reklama

Ve výrazně slabší sestavě než dříve, ale přeci jen při životě. Skupina luxusních obchodů miliardáře Zdeňka Bakaly z Pařížské ulice v centru Prahy ukončí režim mimořádné ochrany před věřiteli.

Článek

Společnost Luxury Brand Management provozující luxusní butiky v Pařížské ulici v Praze 1 se vyváže z režimu mimořádné ochrany před věřiteli. Firma miliardáře Zdeňka Bakaly požádala o moratorium kvůli dopadům koronavirových uzavírek v dubnu. Nyní společnosti tříměsíční lhůta končí.

„Moratorium nebudeme prodlužovat. Insolvence ani nic podobného nehrozí,“ sdělila ředitelka LBM Zuzana Řezníčková.

Firma na jaře uvedla, že kvůli uzavřeným obchodům nevytváří dostatek hotovosti na pokrývání závazků. Faktem ale je, že Bakalova společnost prodělávala i v období před covidem. Podle poslední zveřejněné výroční zprávy za rok 2019 byla ve ztrátě 68 milionů korun. O rok dříve měla prodělek 94 milionů. Celkem před sebou firma hrnula ztráty kolem 400 milionů korun.

Po otevření obchodů pokračujeme v orientaci na českého klienta a péči o něj.
Zuzana Řezníčková, ředitelka LBM

Konkurenční společnosti Carollinum Tamary Kotvalové se loni podařilo udržet v černých číslech. Tržby firmy ale klesly o pětinu, ze 705 milionů na 545 milionů korun.

„Po otevření obchodů pokračujeme v orientaci na českého klienta a péči o něj. Zahraniční klientela se vrací zatím pomalu, ale podnikání její absence neohrožuje,“ dodala šéfka LBM.

Součástí již dřívější přestavby byznysu Bakalovy firmy v Pařížské bylo zmenšení počtu obchodů. Na nejprestižnější retailové adrese provozovala LBM původně 25 butiků. Loni se jejich počet podle Řezníčkové osekal na devět až deset.

Nyní společnost počítá už jen s pěti provozovnami. Mezi nimi jsou dva multibrandové obchody a butiky značek Dsquared2, Valentino a Bottega Veneta. Prodejnu v Pařížské a krejčovský salon v Široké ulici značky Ermenegildo Zegna letos LBM prodala českému zastoupení stejnojmenné italské firmy, vyplývá z informací zveřejněných v obchodním rejstříku.

Mimořádné moratorium byl speciální nástroj, který mohly využívat firmy zasažené opatřeními v boji proti koronavirové nákaze. Firmy po dobu trvání této formy ochrany před věřiteli mohly hradit přednostně běžné provozní závazky na úkor jiných dluhů. Zároveň nebylo možné na jejich majetek vyvolat exekuci nebo je poslat do insolvenčního řízení. O mimořádné moratorium mohly společnosti požádat do letošního 30. června.

Reklama

Doporučované