Hlavní obsah

Baťa by žasl. Trhákem roku jsou „gumáky“ s dírou, které lidé neukazují

Foto: Flickr.com

Během pandemie dávali lidé přednost pohodlí, což firmě Crocs zajistilo rekordní tržby.

Reklama

Někteří pantofle Crocs označují za boty pandemie. Za první čtvrtletí vzrostly zisky americké obuvní firmy o 64 procent. Během následujících měsíců předpokládá další růst.

Článek

Pandemie vrátila gumové boty Crocs do módy. Ukazují to i rekordní tržby, které výrobce vykázal za první tři měsíce letošního roku.

Podle serveru BBC tržby společnosti meziročně vzrostly o 64 procent na 460 milionů dolarů. Zisk před zdaněním vzrostl mezi lednem a březnem na 122,5 milionu dolarů z předchozích 18,7 milionu dolarů.

Společnost také zveřejnila svůj výhled na zbytek roku. Andrew Rees, výkonný ředitel firmy Crocs, nyní očekává, že tržby za celý rok vzrostou až o 50 procent. To je výrazný nárůst oproti 25 procentům, které firma předpokládala v únoru.

Výrobce bot se zaměřil hlavně na růst online prodeje. Ten v prvním čtvrtletí vzrostl o 75,3 procenta, a tvořil tak třetinu celkových prodejů za dané období.

Společnost Crocs měla rekordní tržby už v posledním čtvrtletí loňského roku, kdy její čistý příjem vzrostl na 183,3 milionu dolarů. O rok dříve činil 19,9 milionu dolarů.

Investoři však děrovaným botám příliš nevěří. Jejich prodeje by prý mohly slábnout, až pandemie pomine a lidé se začnou ze svých domovů vracet do práce a společenského života. Ale ani to by nemuselo růst zastavit. Americký hudebník Questlove si crocsy dokonce vzal na červený koberec při udílení filmových Oscarů. Protože ale šlo o zvláštní příležitost, byly jeho boty zlatě nastříkány.

Právě domácí pohodlí firmě Crocs nahrálo, protože během pandemie dávali lidé přednost praktičnosti před vzhledem. Podle Reese byly tyto boty trendem už před pandemií. Současná situace jim jen pomohla.

Společnost také experimentuje s novými designy a chystá se uvést do prodeje další typy sandálů. Crocs vidí největší příležitost na trhu v Asii, která je podle firmy druhým největším trhem s obuví na světě.

Za posledních 12 měsíců vzrostly akcie společnosti Crocs o více než 260 procent, a během koronavirové krize tak patří mezi jedny z nejvýkonnějších akcií v oblasti maloobchodu. Hodnota společnosti vzrostla na 5,5 miliardy dolarů.

Společnost spoléhá na propagaci svých produktů přes sociální síť Tik Tok. Díky tomu se k značce obrátili i mladší zákazníci. Firma Crocs spolupracuje například se zpěvákem Justinem Bieberem, indickou herečkou Priankou Choprou a rapery Post Malonem a Bad Bunnym. Bieber i Bad Bunny navrhli vlastní modely crocsek, které byly téměř okamžitě vyprodány.

Reklama

Doporučované