Hlavní obsah

Baťův kanál má nová servisní stání pro služební plavidla

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Baťův kanál má tři nová servisní stání pro služební plavidla, využívat je budou především jednotky integrovaného záchranného systému, správci Baťova kanálu a Státní plavební správa.

Článek

Letos vzniknou ještě další dvě taková stání. V tiskové zprávě to dnes uvedl mluvčí státního podniku Povodí Moravy Petr Chmelař.

Tři pevná servisní stání služebních plavidel přibyla v dolním kotvišti plavební komory Veselí nad Moravou, horním kotvišti plavební komory Vnorovy I a dolním kotvišti Vnorovy II. „Hlavním účelem je zvýšení bezpečnosti plavby, vytvoření snadného přístupu jednotek integrovaného záchranného systému k vodnímu toku,“ uvedl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Peníze na investici byly z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury, šlo o 21,5 milionu Kč. Povodí má v plánu letos zbudovat ještě další dvě servisní stání, a to ve Spytihněvi a Sudoměřicích.

Státní podnik pokračuje i v opravách Baťova kanálu od Veselí nad Moravou po Vnorovy. Loni vodohospodáři bez omezení plavby dokončili opravy úseku mezi železničním mostem a silničním mostem ve Veselí nad Moravou, na tento úsek navázali v druhé etapě pracemi až k hospodářskému mostu ve Vnorovech.

„Práce provádíme v téměř celém úseku stavby, to jest od železničního mostu ve Veselí nad Moravou po hospodářský most ve Vnorovech,“ uvedl ředitel závodu Střední Morava Povodí Moravy Pavel Cenek.

Práce podle něj pokračují bez komplikací a budou dokončeny včas tak, aby mohla plavební sezona začít tradičně začátkem května. Náklady na obě etapy oprav činí 53 milionů korun a financovány jsou ze Státního fondu dopravní infrastruktury a vlastních zdrojů povodí.

Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí. Částečně vede korytem Moravy a od Otrokovic na Zlínsku do slovenské Skalice je dlouhý 53,8 kilometru. V budoucnu je v plánu trasu prodloužit do Kroměříže na jedné straně a na druhé do Hodonína, čímž by délka kanálu přesáhla 75 kilometrů.

Reklama

Doporučované