Hlavní obsah

Berlusconi chce konkurovat Netflixu. Koupil podíl v německých médiích

Berlusconiho Mediaset koupil podíl v německé ProSieben.Video: Filip Kalčák, AP

 

Reklama

Společnost Mediaset chce spolu s ProSieben konkurovat americkým streamovacím gigantům.

Článek

Italský vysílatel Mediaset SpA koupil téměř desetiprocentní podíl akcií v německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media. Za 9,6 procenta akcií zaplatila společnost bývalého italského premiéra Silvia Berlusconiho 340 milionů eur. V přepočtu zhruba 8 840 milionů korun. Informoval o tom web katarské televize Al-Džazíra.

Mediaset chce díky proniknutí na německý trh posílit vliv evropských vysílatelů, kteří se sdružují v Evropské mediální alianci. Evropské mediální společnosti se snaží bojovat proti téměř monopolní pozici amerických streamovacích společností typu Netflix nebo Amazon.

„Evropské mediální společnosti jako my se musí spojit, pokud chceme být nadále konkurenceschopní nebo alespoň odolní v souboji s globálními giganty,“ prohlásil Pier Berlusconi, syn bývalého italského premiéra, který firmu zastupuje.

Podle mediální analytičky Sarah Simonové koupil Mediaset podíl ve firmě ProSieben proto, aby se oba vysílatelé finančně podíleli na vývoji streamovací platformy a nemusel ji financovat pouze Mediaset. Úplné sloučení obou firem je podle analytičky v současnosti nepravděpodobné.

„Nemyslím, že se firmy sloučí v jednu,“ uvedla pro Al-Džazíru Simonová. „Nebo alespoň ne v blízké době. Mediaset chce nejdříve ušetřit a až poté se rozhodne, jestli se chce více zapojit.“

„Vítáme investici společnosti Mediaset a vnímáme to jako gesto důvěry v naši strategii a v náš tým,“ sdělil v oficiálním prohlášení výkonný ředitel ProSieben Max Conze.

Reklama

Související témata:

Doporučované