Hlavní obsah

Billboard od silnice nezmizel, navíc je na něm reklama. Podle majitele je vše v pořádku

Billboard je v rozporu s předpisy, říká právník. Vše je podle zákona, reaguje majitel a dál na něm prodává reklamu.Video: Petr Švihel, Seznam Zprávy

 

Reklama

Seznam zmapoval příběh konkrétního billboardu u silnice I. třidy. Prodává se za 31 tisíc, podle právníka je nelegální.

Článek

Prakticky už rok nemají stát billboardy u silnic I. tříd a dálnic. Řada z nich ale stále nebyla odstraněna. A na některých se i dál prodává reklama. Jako například na cestě I/12 mezi Českým Brodem a Kolínem, který se nadále nabízí za 31 tisíc korun za měsíc.

Jde o billboard, jenž se nachází uprostřed polí několik metrů od vozovky. Je tedy v takzvaném ochranném pásmu. Od cesty měl zmizet v září 2017, kdy uplynula ze zákona pětiletá lhůta na odstranění.

„Ten billboard je v rozporu s platnými právními předpisy, v okolí nejsou žádné budovy, nejedná se tedy o výjimku, která by byla aplikovatelná na reklamu v ochranném silničním pásmu,“ říká advokát Tomáš Bejček z kanceláře artpatent, kde se specializuje na reklamní právo a nekalou soutěž.

Podle advokáta neexistují jiné okolnosti, které by billboard mohly ze zákona vyjmout.

Reklamní poutač patří společnosti BigBoard. Podle Pavlíny Stránské, mluvčí společnosti, je ale vše v pořádku a podle zákona. „Zařízení je provozováno zcela legálně,“ reaguje mluvčí s tím, že se na tento konkrétní billboard zákon o pozemních komunikacích nevztahuje. Neuvedla ale zákon nebo předpis, na který se firma chce odkazovat.

Přitom metodická příručka k zákonu je v tomto jasná. Reklamní zařízení je podle ní „jakékoliv zařízení pro písemnou, obrazovou, světelnou nebo jiným způsobem prováděnou reklamu nebo propagaci”.

Překvapení to bylo i pro jednu ze společností, jejíž reklama se na billboardu objevila. Jde o nadaci Dobrý anděl, která má dohodu, že využívají neprodanou reklamní plochu. „Dá se říct, že moc nevíme, kde je reklama vyvěšená. Dozvídáme se to zpětně. Ale podmínka té spolupráce je taková, že chceme, aby byla na legální ploše v souladu se zákonem,“ vysvětluje Markéta Křížová z Dobrého anděla.

Ministerstvo dopravy nově tvrdí, že do konce letošního roku bude naprostá většina billboardů odstraněna. Spoléhá přitom nadále na to, že tak učiní dobrovolně sami provozovatelé.

Reklama

Doporučované