Hlavní obsah

Fotbalovým klubům došla trpělivost. V Anglii si vypnou sociální sítě

Foto: Profimedia.cz, Seznam Zprávy

Hráči a kluby v Anglii si na 4 dny chtějí dát digitální detox. Už mají dost kyberšikany od rádobyfanoušků, která se vymkla kontrole.

Reklama

Článek

Bojkot sociálních sítí jako další krok na cestě za vyhlazením diskriminace ve virtuálním prostoru. Nové vydání podcastu Angličan si klade zásadní společenskou otázku – jaký je význam sociálních médií ve světě fotbalu?

Tento týden přinese v anglickém virtuálním prostoru jednu výraznou novinku, která na sebe strhne pozornost netradičně pasivní cestou. Na ostrovech totiž vznikla iniciativa s úkolem pokusit se vymýtit z prostředí sociálních sítí nežádoucí projevy rasismu, sprostého urážení fotbalistů a obecně zamezit samovolnému nárůstu kyberšikany. Pohár trpělivosti přetekl.

„Jednotlivé celky zapojené v této iniciativě svým gestem oznámí fotbalové veřejnosti, že jim na současném dění ve virtuálním prostoru skutečně záleží. Tím, že se kluby angažují, dokážou pravděpodobně přispět ke kýžené změně alespoň u několika sportovních příznivců, a započnou tak opravdovou evoluci,“ vnímá nadcházející bojkot komentátor Jaromír Bosák.

„Všem zapojeným klubům a organizacím jde především o poukázání na samotnou skutečnost, že v současnosti fotbalisté či funkcionáři klubů čelí zcela nepřiměřenému proudu urážek na sociálních sítích, který je naprosto nedůstojný,“ upřesňuje společensko-kulturní soukolí nové iniciativy autor podcastu Angličan Jiří Hošek. V řadě případů jde podle něj o rasistické urážky nebo i nebezpečné vyhrožování. Hlavními tahouny čtyřdenního detoxu jsou Premier League, English Football League, Women's Super League nebo třeba antidiskriminační charita Kick It Out.

Posádka podcastu Angličan se zamyslela trochu šířeji nad současnou rolí sociálních médií ve světě sportu. „Pro fotbalové kluby a sportovní organizace představují média typu Instagram, Twitter či Facebook zcela klíčovou komunikační platformu na ose klub–hráč–fanoušek. Fotbalové organizace skrze sociální média těží z možnosti transparentnější sebeprezentace před fanoušky, ale je to samozřejmě dvousečné. Oběma stranám jde pochopitelně o byznys a novodobý nárůst nežádoucích projevů a kyberšikany takové prostředí citelně poškozuje,“ konstatuje provázanost obou světů Martin Vait z iSport.cz.

Podle Jaromíra Bosáka a Jiřího Hoška je zapotřebí, aby si evropské velkokluby daly za domácí úkol podstatně zlepšit komunikaci fotbalových hvězd. „Nejlepší hráči by měli mít možnost se vyjadřovat častěji a především svobodněji do etablovaných médií. Kluby, které fotbalisty živí, by v tomhle kroku měly aktivně sehrát klíčovou roli, na kterou mají absolutní nárok,“ dodává Jaromír Bosák, jenž kritizuje škodlivou roli fotbalových agentů, kteří často svých svěřencům směrem ke sdělovacím prostředkům navléknou příslovečný náhubek.

Měl dostat Balbuena za nešťastný zákrok na Chilwella červenou kartu? Je londýnský Tottenham, hledající nového trenéra, na fatálním rozcestí? Mají se anglické kluby inspirovat německým modelem vlastnictví? V přehrávači v úvodu článku si pusťte čerstvou epizodu momentálně nejposlouchanějšího sportovního podcastu v Česku!

Angličan

Fotbalový podcast Jiřího Hoška (@hosekj) a jeho přátel výhradně o Premier League. S pravidelnými hosty Luďkem Mádlem, Karlem Häringem, Jaromírem Bosákem, Jindřichem Šídlem a dalšími.

Od fanoušků, kteří si bez anglické ligy nedovedou představit víkend, pro fanoušky. Pozor, ve studiu se za žádných okolností nesmí sejít dva fans stejného klubu! Každé úterý na Seznam Zprávách, na Spotify, v Apple Podcasts a dalších podcastových aplikacích.

Archiv všech dílů najdete tady, ostatní podcasty Seznam Zpráv tady. Své postřehy, připomínky nebo tipy nám pište na twitterový účet @PodcastAnglican nebo přímo autorovi Angličana Jiřímu Hoškovi na e-mail jiri.hosek@sz.cz.

Reklama

Doporučované