Hlavní obsah

Brno chce zpříjemnit okolí dolního nádraží. Vystaví novou čekárnu

Náměstek brněnské primátorky o zvelebení dolního nádraží.Video: Tomáš Svoboda, Seznam Zprávy

 

Reklama

Nová čekárna, lavičky nebo toalety, to jsou jen některé novinky, které brzy čeká dolní nádraží v Brně.

Článek

Brno oživí okolí dolního vlakového nádraží, které nyní používá více lidí kvůli roční výluce hlavního nádraží. Jinak slouží jen nákladní dopravě. Na nádraží bude od dubna nová čekárna, ale také lavičky nebo toalety. Novinářům to řekl náměstek primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL). Nyní u dolního nádraží funguje provizorní čekárna. Výluka začala v prosinci a potrvá zhruba rok. Modernizace město vyjde od stovek tisíc do tří milionů korun.

Oživení okolí dolního nádraží dnes schválili brněnští radní. Práce se dotknou prostoru mezi ulicemi Rosická a Košťálová. Zmizí zeď a oplocení. Na ploše zhruba 300 metrů čtverečních nechá město nainstalovat osm mobilních kontejnerů pro čekárnu nebo informační tabuli Českých drah. „Bude tam wifi připojení. Dva kontejnery budou pronajaté za korunu brněnským firmám, které by tam mohly prezentovat své výrobky a produkty, zvažujeme dobu jednoho nebo dvou týdnů,“ uvedl Hladík.

Na nádraží přibudou i lavičky, stolky a toalety. „Realizátorem akce budou Brněnské komunikace jako vlastník pozemku, podílet se bude i Veřejná zeleň města Brna. Bude se starat o zeleň, aby to všechno mělo pro Brňáky přívětivou formu,“ řekl Hladík.

Podle něj je cílem zpříjemnit cestování lidem, kterým bude výluka hlavního nádraží komplikovat život více než rok. Zatím není jasné, kolik za to město zaplatí. Podle Hladíka jedná o tom, zda si kontejnery půjčí, nebo koupí a použije je pak i na jiné akce. V případě půjčení by náklady činily stovky tisíc korun, v případě nákupu maximálně tři miliony.

Výluka začala loni v první půli prosince. Kvůli opravám mostů přes Hybešovu a Křídlovickou ulici a modernizaci zabezpečovacího zařízení se na nádraží nedostanou vlaky do Břeclavi, Vyškova a Slavkova, nejezdí na něj ani rychlíky od Tišnova. Místo hlavního se využívá dolní nádraží a ve větší míře také židenické, slatinské a královopolské nádraží.

Reklama

Související témata:

Doporučované