Hlavní obsah

Brno se přidává k Praze, začne s kontroverzním rezidentním parkováním

Město nezvládá nápor ohromného množství aut, do Brna každý den dojíždí asi 70 tisíc pracujících, vysokoškoláků nebo návštěvníků města. Proto začne v létě s pilotním projektem v historickém centru.

 

Reklama

Brno po dlouholetých diskuzích zavede rezidentní parkování. Vládnoucí koalice ani jednotlivé městské části však nejsou jednotné v tom, jak má systém vypadat. Také proto začne jen testovací režim pro historické centrum.

Článek

Patrik Vozda z Břeclavi dojíždí autem do Brna dvakrát týdně. Není nadšený z tamních cen parkování v centru. „Jestli rezidentní parkování znamená jejich další navýšení, začnu jezdit vlakem,” řekl pro Seznam Zprávy řidič.

Právě dojíždějících se má nejvíce dotknout nový plán vedení brněnské radnice. Město chce od léta zavést rezidentní parkování, a řešit tak desítky tisíc chybějících parkovacích stání ve městě. „Musíme donutit lidi, aby přemýšleli, co je pro ně výhodné. Opravdu není donekonečna možné nechávat město jako jedno velké odstavné parkoviště,” sdělil brněnský primátor Petr Vokřál.

Město nezvládá nápor ohromného množství aut, do Brna každý den takto dojíždí asi 70 tisíc pracujících, vysokoškoláků nebo návštěvníků města. Také proto začne v létě s pilotním projektem v historickém centru. Ceny parkovného na ulicích zatím radnice nezveřejnila. Rezidenti však mají platit jen několik stovek korun ročně. Naopak návštěvníci a podnikatelé, které nový systém řadí do nově utvořených cenových skupin, si za parkování připlatí. „Chceme dostat řidiče do parkovacích domů a na záchytná parkoviště,” sdělil primátorův náměstek Matěj Hollan.

Koalice zatím neupřesnila, kdy v létě začne nový režim platit a které další městské části se do něj nejdříve zapojí. Důležitá rozhodnutí tak připadnou až na politiky v novém volebním období po podzimních komunálních volbách. Také proto radní čelí kritice. „Ukazuje to na alibismus současné koalice, která si nechce poškodit reputaci u voličů. Projekt navíc není dobře připravený,” uvedl Jan Mandát ze spolku Brno autem.

Město chce zároveň zjednodušit parkování stavbou parkovacích domů. Chystá jich více než deset, ale nejblíže uskutečnění jsou tři. „V první etapě Janáčkova kulturního centra stavíme garáže za 250 milionů korun s 200 místy, dále připravujeme v Polní ulici za 20 milionů korun dům se 100 místy a parkovací dům v ulici Skořepka pro 150 parkujících v hodnotě 50 milionů korun,” upřesnil generální ředitel Brněnských komunikací Luděk Borový.

Reklama

Související témata:

Doporučované