Hlavní obsah

Budoucnost on-line nakupování? Auto si naklikáme jako housky, tvrdí muž, co řídil miliardový e-shop

2. 3. 2019

On-line nakupování sociální vazby neomezuje. Vy si snad v kamenném obchodě s někým povídáte, ptá se manažer Stanislav Gaj. (Video: Adam Junek, Seznam.cz)

Čínské padělky nás samozřejmě štvou. Ale dokud nejsme schopni nabídnout zboží těm, kterým jde jen o cenu, budou tady, říká Stanislav Gaj.

Článek

Největší chyba manažerů je, že si myslí, že jsou tu od vyřizování mailů a kvůli zákazníkovi. Kvůli tomu jsou tu zaměstnanci a manažeři jsou tu pro ně, pro své lidi a jejich úkolem je jim pomoci. „Klíčem je, přestat své lidi neustále kontrolovat,“ popisuje v rozhovoru manažer a konzultant Stanislav Gaj.

Sám byl dlouholetým ředitelem miliardového internetového obchodu CZC.cz. Mimochodem, dnes Češi utratí na internetu okolo 115 miliard korun ročně. Jaká je budoucnost on-line nakupování?

„Nedokážu si představit, že by něco nešlo koupit po internetu. Před pár lety bychom tvrdili, že jídlo si musíme ovonět a osahat a teď,“ říká Gaj. „Aktuálním trendem je, že výrobci aut testují, jak prodávat po internetu auta a obejít tak dealerství, která je stojí spoustu peněz,“ doplňuje muž, který po webu obchoduje s uměním.

Prodej umění je mnohem osobnější záležitost, ale základ je stejný jako v každém byznyse, tvrdí majitel galerie Toga. (Video: Adam Junek, Seznam.cz)

Jaký je rozdíl mezi prodejem elektroniky a děl Olbrama Zoubka? Jaké největší chyby dělají podnikatelé, když se snaží předat firmu? Jak se zbavit pocitu nepostradatelnosti? I o tom hovoříme se Stanislavem Gajem.

Rozhovor je součástí ekonomického magazínu Byznys, který vysílá celoplošná Televize Seznam každý všední den v premiéře od 14:00 a v reprízách pak od 18:15 a 22:30.

Jak nás naladit? Jednoduchý návod najdete ZDE.

Doporučujeme