Hlavní obsah

Burger King naordinuje kravám dietu. Chce snížit jejich plynatost

Hovězí hamburger s masem z ekologičtějších krav strávníci ochutnají už brzy v některých amerických městech.

Reklama

Fastfood bojuje proti klimatickým změnám tím, že svým kravám upraví jídelníček a díky tomu mají vypouštět méně metanu. Zvířata totiž vytvoří čtvrtinu emisí amerického zemědělství.

Článek

Řetězec rychlého občerstvení Burger King chce přispět ke snížení emisí metanu. Tento skleníkový plyn významně přispívá ke klimatickým změnám a v zemědělství ho produkují krávy, jejichž maso je nejdůležitější položkou na fastfoodovém menu.

Server CNN uvedl, že Burger King vylepší svým kravám stravovací návyky tak, aby produkovaly méně plynů. To, co zvířata jedí, totiž ovlivňuje fungování mikrobů v trávicím traktu zvířat. „Prdění a říhání krav nejsou k smíchu. Uvolňují metan, což přispívá ke změně klimatu. To je důvod, proč pracujeme na změně stravy našich krav,“ uvedla společnost Burger King na Twitteru.

Do žrádla jim proto americký fastfood přidá 100 gramů citronové trávy. Ta během procesu trávení údajně pomůže uvolnit méně metanu. Nový dietní plán by měl podle Burger Kingu snížit emise plynu, který krávy produkují, o 33 procent za den.

Plyny, které vypouštějí zemědělská zvířata, jsou jedním z přispěvatelů ke změně klimatu. Metan totiž zachycuje sluneční energii výrazně více než oxid uhličitý. Emise skleníkových plynů z amerického zemědělství tvoří skoro 10 procent z celkového počtu uvolněných zplodin. Z toho čtvrtinu vytvořila hospodářská zvířata.

Největším zdrojem emisí metanu na světě je pěstování rýže, hned za ním jsou krávy. Podle statistik Organizace pro výživu a zemědělství OSN jich na světě žije kolem 1,5 miliardy. Tato zvířata vyprodukují asi 70 až 120 kilogramů metanu za rok.

„Pokud se k nám připojí celé odvětví, zemědělci, dodavatelé masa a další značky, můžeme společně snížit emise metanu, které ovlivňují klimatické změny,“ uvedl v prohlášení Fernando Machado, marketingový ředitel společnosti Restaurant Brands International, která vlastní Burger King.

Hovězí maso z krav krmených citronovou trávou bude dostupné v některých restauracích v americkém Austinu, Los Angeles, Miami, New Yorku a Portlandu.

Zákazníci potravinářských řetězců v posledních letech začali omezovat konzumaci masa právě s odvoláním na životní prostředí. Proto největší světové značky jako Burger King a McDonald's do svých menu přidaly alternativy masa.

Před dvěma lety řetězec McDonald's sdělil, že podniká kroky ke snížení emisí skleníkových plynů. Společnost očekává, že do roku 2030 zabrání uvolnění 150 milionů tun škodlivých plynů do atmosféry.

Řetězec fastfoodu Burger King provozuje přes 18 tisíc restaurací ve více než 65 zemích světa. Firma byla založena v roce 1954 na Floridě, v tuzemsku funguje od roku 2008. V Česku má celkem 15 poboček, z toho 11 v Praze, další v Brně, Kladně, Ostravě a Plzni.

Reklama

Doporučované