Hlavní obsah

„Byznysový podcast byl logická volba, ale Ve vatě děláme trochu jinak“

Foto: Seznam Zprávy

Nový podcast Ve vatě Markéty Bidrmanové a Radovana Vávry.

Reklama

Seznam Zprávy uvedly nový podcast Ve vatě, v němž Markéta Bidrmanová zpovídá investora Radovana Vávru. Rady, tipy a analýzy ze světa ekonomiky, investic i financí a jejich dopad na běžný život Čechů přinesou každé dva týdny.

Článek

Kdy, kde a proč vznikl nápad na nový podcast s ryze ekonomickým zaměřením?

Ten nápad vznikl před několika měsíci. A reaguje na aktuální trend, protože podcasty jsou hodně oblíbený a stále rozšířenější formát. I na Seznam Zprávách máme podcasty politické, rozhovorové i zábavné, takže další logickou volbou byl podcast ekonomický. Mimo jiné proto, že byznysová redakce SZ je hodně silná a věřím, že máme posluchačům co nabídnout. Podle prvních reakcí to vypadá, že jsme se trefili do vkusu pestrého publika. V Apple Podcasts jsme se vyšvihli do čela žebříčku Top Shows, takže moc děkujeme za feedback i za přízeň.

Odborných byznysových podcastů je na internetu celá řada. Míří Ve vatě na stejnou cílovou skupinu?

Je pravda, že ekonomických nebo investiční podcastů jsou mraky, ale měli jsme právě pocit, že jsou někdy příliš suché a dost často hodně odborné. My bychom ale rádi dělali ekonomický pořad pro širší publikum, aby si Ve vatě poslechl jak člověk v oboru informovanější, ale především ten, kdo třeba teprve zjišťuje, jak se mu nejrůznější ekonomické aspekty promítají do běžného života, a co může očekávat. Takže i složitá témata chceme popisovat „lidskou řečí“, a tak, aby se v nich mohli orientovat i posluchači, kteří nejsou profesionálními investory a finanční otázky pro ně nejsou každodenní chleba.

Proč padla volba podcastového partnera právě na Radovana Vávru?

Především proto, že Radek umí věci a problémy velmi dobře popsat a vysvětlit. Navíc je bezprostřední, pohotový a vtipný, takže věřím, že se u poslechu lidé nejen něco užitečného dozví, ale třeba se i zasmějí. A roli samozřejmě hrálo i odborné hledisko, protože Radek je i jako investor úspěšný, má za sebou dlouhou kariéru ve finančnictví. Pro podcast je navíc docela výhodné, že umí být i trošku provokativní, dokonce si v tom libuje, používá srozumitelná přirovnání a občas nejde daleko pro ostřejší výrazy. K tomu se nebojí přidat své osobní zážitky.

Hned napoprvé jste zněli hodně sehraně. Byla za tím pečlivá příprava, nebo vám takhle od začátku plynule funguje improvizace?

Je to hodně o improvizaci, kterou máme rádi oba, navíc Radkův styl o nějakých velkých přípravách není, je velmi bezprostřední. Což mi taky vyhovuje, protože mám ráda ten moment překvapení, kam se rozhovor v následující chvíli stočí. Na druhou stranu to ale samozřejmě není tak, že by příprava nebyla žádná. Třeba když jsem mu navrhla, že by téma prvního dílu mohla být situace na trhu s byty a hypotékami, za chvíli mi zpátky poslal několik stránek nejrůznějších grafů, abychom byli oba v obraze.

Prozradíš, jaká témata mohou posluchači a čtenáři čekat v nejbližší době?

Půjdeme jednak po aktuálních záležitostech jako je inflace nebo ceny energií a téma hypoték a bydlení taky neřešíme naposledy, na to by stačil samostatný podcast. Ale v merku máme i témata více investiční. Třeba jak nenaletět fondům typu „Janatova letadla“, jak se mají zařídit ti, kteří během pandemie propálili svůj finanční polštář, nebo jak začít s investováním. A že tohle všechno budou špikovat historky ze života, na to se mohou posluchači spolehnout.

Ve vatě

Podcast Radovana Vávry a Markéty Bidrmanové. Poslechněte si konkrétní rady známého investora na téma investic, inflace, úvěrů a hypoték. Finanční „kápézetka“ pro všechny, kterým nejsou peníze ukradené.

Nový díl každý čtvrtek na Seznam Zprávách. Poslouchejte Podcasty.czApple Podcasts, na Spotify a ve všech dalších podcastových aplikacích.

V podcastu vysvětlujeme základní finanční pojmy a principy, nejde ale o investiční poradenství.

O čem byste chtěli poslouchat příště? Co máme zlepšit? A co naopak určitě neměnit? Vaše připomínky, tipy i výtky uvítáme na adrese audio@sz.cz.

Reklama

Doporučované