Hlavní obsah

ČBA: Elektronické bankovnictví využívá téměř každý Čech

Foto: Pexels.com

Ilustrační fotografie.

Reklama

28. 7. 2020 10:30

Elektronické bankovnictví nyní využívá téměř každý Čech, konkrétně 97 procent, ještě v roce 2018 to bylo 82 procent. Vyplývá to z průzkumu České bankovní asociace.

Článek

Osobní kontakt klienta s bankéřem ale bude podle průzkumu, který se uskutečnil na přelomu května a června mezi 1 010 respondenty, nadále důležitou součástí služeb.

Během pandemie koronaviru sice banky komunikovaly s klienty primárně online, ale v některých případech klienti raději zavítali na pobočku, a to v 56 procentech případů. Podle průzkumu vzrostla i důvěra v banky, protože 60 procent Čechů by nenechalo manipulovat se svými penězi jinou instituci než banku.

Češi se obecně do svého bankovnictví přihlašují přes webové stránky banky. „Popularita ale stoupá i mobilním aplikacím. Za poslední rok se počet uživatelů mobilního bankovnictví zvýšil o osm procentních bodů. V souvislosti s přihlašováním do mobilních aplikací svých bank klienti stále častěji dávají přednost ověřování pomocí biometrických prvků před dříve standardními uživatelskými hesly a PIN kódy,“ uvedl poradce České bankovní asociace pro platební styk a digitalizaci Tomáš Hládek.

Ověření pomocí biometrických prvků při přihlašování do mobilní aplikace využívá 44 procent Čechů, loni jich bylo 36 procent. Tři čtvrtiny z nich si zvolí otisk prstu. Používání elektronického bankovnictví se obecně vyhýbají především starší lidé.

Přes narůstající počet uživatelů elektronického bankovnictví téměř polovina populace (42 procent) nevěří, že by digitální forma bankovnictví plně nahradila osobní setkání s bankéřem. Desetina z nich to vylučuje. Projevilo se to i během nouzového stavu vyhlášeného v souvislosti s pandemií koronaviru, uvádí průzkum.

„Během nouzového stavu, tedy od března do května, muselo 14 procent populace bezodkladně řešit s bankou situaci, která vyžadovala přímou komunikaci. Nejčastěji šlo o administrativní záležitosti. Z této skupiny více než polovina raději došla do banky osobně, aby svůj problém vyřešila,“ podotkl Hládek.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované