Hlavní obsah

Češi s nižším vzděláním tráví více času na Facebooku

Podle nově zveřejněného výzkumu AMI Digital Index je osm z deseti Čechů denně na sociálních sítích.Video: Veronika Jonášová

 

Reklama

Podíl českých uživatelů internetu, již denně používají sociální sítě, meziročně stoupl o 11 procent. Zvýšil se i průměrný čas, který lidé na sociálních sítích denně stráví, a to na 149 minut za den. Vyplývá to z dubnového průzkumu AMI Digital Index.

Článek

Podle pravidelného průzkumu, který už několik let realizuje společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/Mark, navštíví 80 procent českých uživatelů internetu denně některou ze sociálních sítí. V loňském roce přitom sociální sítě denně používalo celkem 69 procent uživatelů.

Mírně se zvýšila i deklarovaná doba, kterou uživatelé věnují sociálním sítím. Podle průzkumu jde o bezmála 150 minut denně. Doba strávená na sociálních sítích roste podle partnera AMI Communications Marka Stránského díky stále se rozšiřujícímu obsahu, který nabízejí. „Přispívá k tomu i růst online gramotnosti v populaci a také nové formáty jako například instagramové a facebookové Stories nebo WhatsApp Status,“ dodal.

Nejpoužívanějšími a nejznámějšími sociálními sítěmi zůstávají YouTube a Facebook. Zná je téměř 99 procent uživatelů. Výrazně si polepšil Instagram, jehož znalost se meziročně zvýšila o 11 procentních bodů na 92 procent. Stejnou známost má síť Google+, to ovšem vyplývá z faktu, že profil na Google+ automaticky vzniká se založením každého účtu Google. Na páté příčce je Twitter, který zná 57 procent uživatelů. Poté, co zanikl server Spolužáci.cz, už v žebříčku nefiguruje žádná česká sociální síť.

Na nejrozšířenější Facebook přispívá denně 16 procent uživatelů, častěji muži (17 procent) než ženy (16 procent). Zatímco mezi mladými ve věku 15 až 29 let je podíl denních přispěvatelů 11 procent, v kategorii od 45 do 59 let to je pětina. Denně na Facebook píše 24 procent lidí bez maturity a desetina vysokoškoláků.

Instagramu se daří po všech stránkách. Podle průzkumu ho v Česku používá 46 procent uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce. „Aktuálně je (Instagram) trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

V Česku je podle údajů výzkumného projektu NetMonitor 7,77 milionu uživatelů internetu starších deseti let. Dubnový průzkum AMI Digital Index se uskutečnil formou online dotazníku na vzorku 511 lidí ve věku 15 až 59 let.

Reklama

Doporučované