Hlavní obsah

Češi se připravují na Vánoce. Tržby se zvýšily hlavně kvůli nákupům on-line

Za prodej a opravy motorových vozidel se neočištěné tržby v říjnu meziročně snížily o 3,1 procenta. (Video: Karolína Štuková)

Češi nakupují stále víc. Zájem roste hlavně o počítačové vybavení, sportovní potřeby nebo kosmetiku.

Článek

V říjnu se opět nejvíce zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). Letošní říjen měl ve srovnání s tím loňským o jeden pracovní den více, tržby po očištění o kalendářní vlivy tak stouply o 5,2 procenta.

Maloobchodní tržby bez prodejů aut tak v říjnu zrychlily meziroční růst na 6,4 procenta, což je letošní druhý nejvyšší. Vyšší tempo zaznamenaly prodeje pouze v lednu, kdy tržby meziročně vzrostly o 8,2 procenta. Letos v říjnu vzrostly tržby za nepotravinářské zboží o 11,2 procenta, za pohonné hmoty o 5,4 procenta a za potraviny o 0,7 procenta.

„Vše nasvědčuje tomu, že domácnosti se pomalu začínají chystat na Vánoce, které letos budou ještě bohatší než loni. Příjmy plynoucí ze stabilního růstu mezd se domácnosti nebojí si užít,“ uvedla ekonomka Komerční banky Monika Junicke.

Vedle internetových obchodů, jejichž tržby se zvýšily o 24,1 procenta, vykázaly v říjnu dvouciferné tempo růstu také prodejny počítačového zařízení, sportovních a rekreačních potřeb a výrobků pro domácnost. Dále rostly tržby i prodejcům oděvů a obuvi a farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží.

Naopak pokles tržeb zaznamenaly specializované prodejny potravin.

Za prodej a opravy motorových vozidel se neočištěné tržby v říjnu meziročně snížily o 3,1 procenta, v tom za opravy motorových vozidel o 5,5 procenta a za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů o 2,6 procenta. Po očištění o kalendářní vlivy se snížily o 6,2 procenta. Meziměsíčně sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel reálně stagnovaly.

Doporučujeme

Reklama