Hlavní obsah

Česká módní společnost Pietro Filipi je v konkurzu. Dluží půl miliardy

Foto: Jan Mihaliček

V konkurzu je také společnost Pietro Filipi stores, která provozovala maloobchodní prodejny této české módní značky.

Reklama

Oděvní společnost Pietro Filipi dluží asi 513 milionů korun. Nyní je společnost v konkurzu, o čemž rozhodl Městský soud v Praze. V insolvenci, kterou způsobilo uzavření obchodů během pandemie, je značka od února.

Článek

Městský soud v Praze rozhodl o prohlášení konkurzu na společnost Pietro Filipi. Věřitelům dluží asi 513 milionů korun, z toho je objem zajištěných pohledávek zhruba 49 milionů korun. V konkurzu je také společnost Pietro Filipi stores, která provozovala maloobchodní prodejny této české módní značky. V jejím případě výše pohledávek činí přibližně 182 milionů korun, většina je nezajištěných. Vyplývá to z dokumentů zveřejněných v insolvenčním rejstříku. Oděvní značka Pietro Filipi působila na českém trhu od roku 1993.

Insolvenční řízení s oběma společnostmi bylo zahájeno v únoru. Důvodem byla pandemie koronaviru a nucené uzavření obchodů. Kvůli nedostatku financí majitel firem Michal Mička nebyl schopen pokračovat v hledání investorů a případné reorganizaci společností. S pohledávkami ke společnosti Pietro Filipi se od začátku insolvenčního řízení přihlásilo 153 věřitelů, u Pietro Filipi stores jich je 52.

V případě firmy Pietro Filipi bylo přes prohlášení konkurzu se souhlasem insolvenčního správce a prozatímního věřitelského výboru prodáno část zásob zboží, které se nacházely v pobaltských státech a na Slovensku. Jejich pořizovací hodnota byla podle společnosti 20 až 25 milionů korun, prodat se je podařilo za zhruba 3,7 milionu korun, vyplývá z protokolu o přezkumném jednání a schůzi věřitelů, která se uskutečnila v pondělí.

Firma Pietro Filipi vykázala loni čistý obrat 227,5 milionu korun, v roce 2019 to bylo asi 434 milionů korun.

Pietro Filipi založil Petr Hendrych, firma se ale potýkala s dluhy. Mička věřil, že dokáže zavedenou značku pozvednout a v roce 2017 se svou investiční společností C2H v ní koupil osmdesátiprocentní podíl, v roce 2019 získal zbývajících 20 procent. Mička se rozhodl oživit také značku Kara, i ta se ale letos dostala do insolvence. Nyní je u ní povolená reorganizace. Zachránit se ji rozhodl její bývalý majitel Zdeněk Rinth, který je připravený do firmy vložit až 90 milionů korun.

Reklama

Doporučované