Hlavní obsah

České prvenství na internetu. Do e-shopů se vrhla početně velmi zajímavá skupina nakupujících

Česko je v přepočtu na obyvatele jedničkou v evropském internetovém obchodu.Video: Jan Marek, Seznam Zprávy

 

Reklama

Už třetina maloobchodních prodejen v České republice má vlastní internetový obchod, vyplývá z průzkumu, který si nechala vypracovat přepravní společnost GLS.

Článek

Maloobchody přistupují k prodeji po internetu, aby si udržely konkurenceschopnost. Zákazníci totiž stále častěji kupují online i malé věci denní potřeby. E-shopům nahrává také rostoucí počet uživatelů internetu, včetně seniorů.

Ukazuje se, že internetovým prodejcům navíc Češi důvěřují. Svědčí o tom fakt, že již každý třetí (34,5 %) za objednané zboží platí online platební kartou.

„Průměrná váha balíků podle našich statistik postupně klesá, zatímco množství roste. Tento trend svědčí o tom, že čeští spotřebitelé si zvykli přes internet kupovat i malé věci do domácnosti,“ uvedl Pavel Včela, ředitel společnosti GLS.

40 000 - tolik je v Česku registrovaných internetových obchodů, v přepočtu na obyvatele je to 1. místo v Evropě

30 % – maloobchodních prodejen už má v Česku vlastní e-shop

34,5 %  – Čechů platí v internetovém obchodě kartou, počet výrazně roste

65 let – mezi zákazníky internetových obchodů přibývá nejvíc lidí mezi seniory

660 000  – tolik lidí nad 65 let nakupuje na internetu, tedy zhruba třetina osob v této věkové kategorii

Zdroj: průzkum pro přepravní společnost GLS

Počet internetových obchodů v České republice stoupá, v letošním roce překročil hranici 40 tisíc. V přepočtu na obyvatele jich má Česko dokonce nejvíce v rámci celé Evropy.

Rychlému zavádění e-shopů nahrává rostoucí počet aktivních uživatelů internetu, a to i mezi seniory. Podle Českého statistického úřadu loni internet používala celá třetina osob starších 65 let, tedy zhruba 660 tisíc lidí. Češi navíc internetovým obchodům důvěřují. Svědčí o tom častější placení kartou online než prostřednictvím dobírky. „Náš každoroční průzkum ukázal, že kartou na internetu platí 34,5 % nakupujících, zatímco dobírku využívá jen 28,7 % z nich,“ dodal Včela.

Reklama

Doporučované