Hlavní obsah

Český slavík si bere oddechový čas, letošní ročník nebude

Anketa Český slavík letos neproběhne.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

aktualizováno •

Anketa Český slavík letos neproběhne. Informoval o tom deník Právo. Podle organizátora Jaroslava Těšínského se soutěž musí popasovat s úskalími otevřeného hlasování v době sociálních sítí.

Článek

Jaroslav Těšínský z pořádající agentury Musica Bohemica oznámil, že se letošní ročník hudební ankety konat nebude. Důvodů je zřejmě víc. „V plánu máme pauzu na jeden rok. Já sice připravuji změny, chci je nastartovat, ale u realizace už nebudu. Dělal jsem Slavíka víc než dvacet let a to stačí. Myslím, že přišel čas, aby tu novou podobu realizoval už někdo jiný, mladší,“ řekl Těšínský deníku Právo.

Pořádající agentuře také skončila smlouva s generálním partnerem Karlovarské minerální vody a.s. Zda společnost hodlá na spolupráci navázat, Těšínský neuvedl.

Problémem současného formátu soutěže je prý veřejné hlasování, které může být podle Těšínského politicky zneužitelné. Zjevně tím měl na mysli úspěch skupiny Ortel. Loni organizátoři tuto situaci řešili sporným odečítáním hlasů kvůli výzvám k hlasování pro tuto kapelu na Facebooku.

Podle hudebního publicisty Jiřího Špičáka není otázka, kdo je nejpopulárnějším zpěvákem, v roce 2018, kdy se hudba šíří přes streamovací a sociální sítě, relevantní. „Pro mě tato soutěž je nějaký anachronismus, který fungoval třeba na začátku 90. let nebo v roce 1996, kdy se ta soutěž obnovila, protože tehdy bylo málo kanálů, přes které mohl člověk hudbu přijímat, tím pádem bylo jednodušší shodnout se obecně na tom, kdo je nejpopulárnější. Byl to zkrátka ten, kdo se prodával nejvíc, kdo se hrál v rádiích a kdo byl v televizi,“ řekl Seznamu Špičák.

„Na Slovensku Slávika zrušili v roce 2013 a nevšiml jsem si, že by to tamní hudební scénu nějakým způsobem poznamenalo,“ dodal.

Český slavík vznikl v roce 1996 ve snaze navázat na anketu Zlatý slavík. Tu v roce 1962 vymyslel tehdejší redaktor Mladého světa Ladislav Smoljak, soutěž běžela až do roku 1991.

Reklama

Související témata:

Doporučované