Hlavní obsah

Chleba jede! Jak si Severočeši zvykli na pojízdnou pekárnu

Do více než padesáti obcí v Ústeckém kraji zaváží čerstvé pečivo pojízdná prodejna pekárny PeDu. S rozvozem pečiva začala v reakci na zákaz farmářských trhů, ale protože si na to lidé zvykli, jezdit se bude dál.

Reklama

Článek

+11

Do více než padesáti obcí v Ústeckém kraji zaváží čerstvé pečivo pojízdná prodejna pekárny PeDu. S rozvozem pečiva začala v reakci na zákaz farmářských trhů, ale protože si na to lidé zvykli, jezdit se bude dál.

Čas příjezdu si lidé mohou najít na sociálních sítích, ale ve Stadicích na Ústecku se scházejí už čtvrt hodiny předem. Konečně mají příležitost se setkat a popovídat si. Čekání na čerstvý chléb jim do určité míry vynahrazuje zavřené hospody a zrušené společenské akce.

Majitel pekárny Petr Müller s rozvozem pečiva začal v reakci na zákaz farmářských trhů loni během první vlny pandemie a opět jej obnovil po vyhlášení lockdownu v polovině letošního února. Dvě speciálně upravené dodávky zavážejí dvaapadesát obcí dvakrát týdně, na každé zastávce se zdrží dvacet minut.

Rozvoz do obcí vítají starší lidé bez auta, protože pojízdná prodejna zajíždí i do míst, kde byly z ekonomických důvodů omezeny hromadné spoje. Ostatní si zase chválí možnost vybrat si z mnoha druhů ručně vyrobeného pečiva.

Rodinná pekárna z Dubí s tradicí od roku 1995 nabízí pšenično-žitný chléb, podmáslový chléb s ořechy, žitný či pohankový chléb, škvarkový chléb s česnekem, podmáslový chléb a celozrnný chléb s názvem Dobrák. Touto formou prodeje v současnosti vyexpeduje asi čtyřicet procent své produkce.

Přestože jsou nyní farmářské trhy znovu povoleny, pojízdné prodejny budou jezdit dál. „Nehodláme s tím přestat, protože jde o novou cestu, jak dostat k zákazníkům čerstvé pečivo bez zprostředkovatelů,“ říká pekař Müller. Lidé ze Stadic si na tento způsob prodeje zvykli a jsou rádi, že o něj nepřijdou. Do budoucna by uvítali i pojízdnou masnu. Zdá se, že zatím některým podnikatelům lockdown zkomplikoval život, jiným přinesl nové obchodní příležitosti.

Reklama

Doporučované