Hlavní obsah

Čínský prodejce Alibaba překonal na Singles Day rekord v tržbách

Den nezadaných znamenal pro čínského prodejce Alibabu rekord v tržbách. Meziročně však ztrácí.Video: Jan Marek, Reuters

 

Reklama

Tzv. Singles Day znamenal pro čínský obchod Alibaba rekordní tržby. Den nezadaných vynesl firmě jednorázově přes 700 miliard korun, meziroční nárůst ale přitom byl nejslabší za celých deset let fungování této marketingové akce.

Článek

Tržby největšího čínského prodejce Alibaby překonaly na Den nezadaných, takzvaný Singles Day, loňský rekord.

Po skončení dnešní jednodenní akce se výnosy společnosti podle agentury Reuters vyšplhaly na 213,5 miliardy jüanů, v přepočtu zhruba 707 miliard Kč. V roce 2017 obchod celkově utržil 582 miliard korun.

Tržby nicméně zaostaly za odhady a meziroční nárůst byl nejslabší v celé historii akce.

Firma tento svůj komerčně výjimečně úspěšný slevový svátek zavedla v roce 2009 a její tržby od té doby každoročně 11. listopadu kulminují, píše zpravodajský server BBC.

Miliarda za minutu stále nestačila odhadům

Těsně před půlnocí čínského času společnost podle svého vyjádření vyslala již přes miliardu balíčků. Během prvních 85 vteřin letos Alibaba utržil přes miliardu dolarů, v první hodině pak téměř deset miliard dolarů. Loňský rekord padl už po necelých 16 hodinách.

Podle odhadu analytické společnosti App Annie měl však podnik miliardáře Jacka Ma na letošní Den nezadaných vydělat až 32 miliard dolarů.

Meziroční růst se zpomalil z loňských 39 na 27 procent, a byl tak vůbec nejslabší v celé desetileté historii tohoto uměle vytvořeného svátku, nazývaného také Double 11.

„S rostoucím počtem propagačních akcí v průběhu roku již spotřebitelé nemají pocit, že Double 11 je jedinou příležitostí, jak ušetřit,“ řekl agentuře Reuters analytik Pedro Yip ze společnosti Oliver Wyman.

Růst firmy má ovlivňovat obchodní boj Číny a USA

Alibaba již začátkem měsíce snížil odhad tržeb na letošní finanční rok. Nově počítá do konce března 2019 s tržbami 375 až 383 miliard jüanů, což je o šest procent méně než dosud. Stejně jako na ostatní čínské firmy na ni podle agentury Reuters doléhá americko-čínský obchodní konflikt.

Akci v sobotu večer slavnostně zahájila americká zpěvačka Mariah Careyová, japonská napodobitelka zpěvačky Beyoncé, a představení cirkusu Cirque du Soleil na téma nakupování bot.

Záměrem Alibaby bylo vytvořit protiklad romantikou opředenému dnu svatého Valentýna. To se mu podle BBC podařilo měrou vrchovatou.

Singles Day je největší internetovou nákupní akcí na světě a loni byl podle agentury Bloomberg úspěšnější než oba hlavní světové předvánoční výprodejové dny černý pátek (Black Friday) a Cyber Monday dohromady.

Reklama

Doporučované