Hlavní obsah

Co se to děje s českým a slovenským YouTube? Zkazila ho druhá vlna?

Jaký je stav současného česko-slovenského YouTube?Video: Dominika Nováková, Seznam Zprávy, Youtube.com

 

Reklama

Youtubeři. Jsou součástí dnešního života. Řadí se mezi celebrity, jenom jsou svým fanouškům mnohem blíž. A mají na ně velký vliv. Díky jejich tipu vykoupí oblíbenou značku šamponu nebo se nechají přesvědčit, aby šli k volbám. Je česko-slovenský YouTube stále v kurzu? A proč starší youtubeři odcházejí na jiné platformy?

Článek

Když ještě dnes řeknete svým známým, že sledujete některé tvůrce na YouTube, občas reagují překvapeně. Někteří lidé roli youtuberů jednoduše nechápou. Jenže když se na tuto sociální síť pořádně podíváme, je ve skutečnosti všechno jinak. Youtubery sledují miliony lidí. A už pěkných pár let.

Historie česko-slovenského YouTube sahá zhruba šest nebo sedm let zpátky, u některých ještě mnohem dál. Tenkrát to byla legrace z nudy. Lidé natáčeli na YouTube, protože je to bavilo. Hráli počítačové hry nebo radili, jak si vytvořit dokonalý make-up. Nikdo neměl očekávání, nikdo netušil, že se na YouTube dají vydělat peníze. Pak ale lidé začali videa sdílet, komunikovat s tvůrci a youtubeři měli stále více fanoušků.

Počty sledovatelů mnoha youtuberů vyšplhaly neskutečně vysoko. Mezi ty nejodebíranější stále patří ViralBrothers, slovenský youtuber GoGo, MenT nebo Kovy. Ale i mnoho dalších.

Počty odběratelů na YouTube

ViralBrothers 2 780 553

GoGoManTV 1 807 829

MenT 1 263 663

Jirka Král 1 133 675

PedrosGame 842 834

HouseBox 837 386

Tary 771 532

Kovy 757 100

menameselassie 642 022

VladaVideos 619 909

Tvorba šla hodně dopředu, dnes je na úplně jiné úrovni. Youtuber musí mít skvělou natáčecí techniku, promyšlený koncept videí, být dobrým moderátorem i komikem, mít zajímavé téma. Na youtubery je vyvíjen velký tlak v mnoha ohledech. „Ti lidé si myslí, že bych měla dělat všechno. Dávat peníze na velryby, pomáhat důchodcům, recyklovat, používat jenom přírodní kosmetiku, ale já nemůžu dělat všechno. Vždycky si vyberu něco, co mě zajímá,” vysvětluje v jednom z rozhovorů pro Televizi Seznam Shopaholic Nicol.

Nyní je tu takzvaná druhá vlna youtuberů, která doplňuje ty „starší”. „Jenže s tou druhou vlnou nepřišlo to: jsem ten a ten a rád dělám to, ale já jdu na YouTube, protože si chci vydělat peníze, a udělám pro to všechno. Pak máte nějakou nálepku, která vás automaticky značí jako youtubera a už se neřeší, že Kovy dělá velmi inteligentní obsah pro dospělé publikum,” popisuje situaci na YouTube Johny Machette, youtuber a rapper.

Kvůli „té současné situaci”, ale také proto, že už YouTube jednoduše nebylo pro ně, ho opustila třeba Gabriela Heclová nebo Jirka Král. Dnešní YouTube ovšem diváky stále baví. Jenom je víc konkurenčním a komerčním. Ze zábavy, kterou byl před několika lety, se stal obchod. A z youtuberů značky. Je na nich, jestli se dobře prodají, a jak na lidi zapůsobí. Youtubeři nám přinášejí zábavu, poznání, říkají svůj názor, kterým prostě jenom ovlivní víc lidí. Třeba miliony, kteří je sledují.

Youtubeři jsou prostě celebritami. Zároveň se stali něčím jako našimi kamarády. Můžeme s nimi komunikovat přes sociální sítě a setkávat se na různých akcích. A co s nimi bude za pár let, to je teď zatím ve hvězdách.

Magazín Slavní sledujte každou neděli od 21:10 na celoplošné Televizi Seznam.

Jak naladit Televizi Seznam u vás doma? .

A sledujte nás také na Facebooku.

Reklama

Doporučované