Článek
Coca-Cola poprvé za posledních 10 let představila novou podobu svých lahví. Jsou ze stoprocentně recyklovaného plastu, pokud pomineme etiketu a víčko.
Podle serveru CNN je nová lahev součástí několikaleté iniciativy společnosti Coca-Cola „Svět bez obalu“, která se zaměřuje na snížení své produkce plastového odpadu. V roce 2025 má firma za cíl vyrábět všechny obaly ze stoprocentně recyklovatelného materiálu. O pět let později chce Coca-Cola recyklovat takové množství materiálu, které odpovídá všem firmou vyrobeným obalům.
Jak dříve napsal server BBC, společnost Coca-Cola vyprodukuje tři miliony tun plastových obalů ročně. Toto množství se rovná 200 000 lahví za minutu. V roce 2019 byla Coca-Cola dokonce označena za značku, která se nejvíce podílí na znečištění plastovým odpadem.
Propagační video nových lahví (v angličtině)
Zároveň Coca-Cola doufá, že novou lahví přiláká mladší konzumenty kolem 25 let, kteří vyhledávají udržitelnější obaly. Právě kvůli plastové stopě se někteří z nich od této firmy distancovali.
Lahev o objemu zhruba 390 mililitrů ve velikosti hliníkové plechovky bude debutovat s nejoblíbenějšími produkty jako jsou Coca-Cola, Diet Coke a Coca-Cola Zero. Svou zelenou barvu pak ztratí lahve od nápoje Sprite.
„Naslouchali jsme spotřebitelům, kteří nám říkali, že chtějí něco trochu menšího a snadnějšího pro konzumaci,“ řekla CNN Business manažerka Coca-Coly Alpa Sutariová, která se zabývá udržitelností. „Při této příležitosti jsme vyrobili láhev z plastu, který je stoprocentně recyklovatelný.“ Tento měsíc společnost uvede na trh také větší zhruba půllitrové lahve vyrobené ze zcela recyklovaného plastu.
Konec doby plastové. Lego hledá nový materiál na kostičky
Než se výrobek rozšíří dál, bude nejprve k dispozici ve vybraných amerických státech, včetně New Yorku, Kalifornie, Floridy a Connecticutu. Podle Sutariové společnost tyto státy vybrala z důvodu, že zákazníci v těchto oblastech jsou citlivější ohledně problémů s ekologií a udržitelností.
Cílem Coca-Coly je do roku 2030 shromáždit a recyklovat každou lahev a plechovku, kterou společnost prodá. „Jsme odhodláni inovovat a vyvíjet technologie, abychom minimalizovali náš dopad,“ okomentovala to Sutariová.
Coca-Cola však není jediným nadnárodním konglomerátem, který se snaží snížit svůj plastový odpad. Její hlavní konkurent Pepsi nedávno uvedl do prodeje dvoulitrovou lahev, která obsahuje o 24 procent plastu méně. Také největší potravinová společnost Nestlé už vloni oznámila, že investuje dva miliony dolarů na snížení plastu v obalech svých výrobků.