Hlavní obsah

Craig naposled Bondem. Kolik jeho filmy vydělaly a proč poslední přetáčeli?

Podívejte se, co za problémy a peníze stály za poslední bondovkou s Craigem.Video: Jan Marek, AP

 

Reklama

Agenta 007 hrál pětkrát a obsadil tak třetí příčku za Moorem a Connerym. Filmy s Craigem jsou i vlivem doby nejdražší a nejvýdělečnější. Ten nejnákladnější jde ve čtvrtek do kin. Prodražilo ho odkládání, přetáčky a reklama.

Článek

Premiéru měla mít původně bez zásahu covidu v dubnu 2020. Poslední bondovku s Danielem Craigem kvůli pandemii a zavírání kin ale hned třikrát odložili a na stříbrná plátna teď uvádí se zpožděním 18 měsíců.

„Poslouchejte, v širším slova smyslu, covid upozadil spoustu priorit. Ale tohle je film, který musí divák vidět v kině. A já jsem neskutečně vděčný, že MGM a Universal měly ty nervy, a my jsme tady,“ uvedl herec na slavnostní premiéře snímku.

Zisk musí dosáhnout skoro miliardu, aby film na sebe vydělal

Neústupnost se producentům MGM a Universal Pictures ale prodražila. Rozpočet se zastavil u 314 milionů dolarů a rekordních 150 milionů spolkl marketing. Reklamní kampaň totiž odstartovala právě už před loňským dubnem.

Celkové náklady tak byly nejméně 464 milionů dolarů. Aby se film No Time To Die (Není čas zemřít) studiím vyplatil, bude muset v kinech ale vydělat minimálně dvakrát víc. Tržby si totiž tvůrci dělí napůl s distributory.

Co se týče výdělečnosti posledních bondovek, zvláště ty s Craigem pravděpodobně i vlivem doby vytáhly tržby nad půl miliardy a jen samotný snímek Skyfall z roku 2012 utržil přes miliardu. Spectre z roku 2016 se nicméně zastavil u 880 milionů dolarů, a je tak otázkou, jak se povede poslednímu filmu s touto hereckou tváří, který se kvůli pandemii už tolikrát odkládal.

Podívejte se, kolik stály a co vydělaly bondovky s Craigem.Video: Jan Marek

Přetáčky kvůli teniskám, mobilům a hodinkám

Na úspěšnosti poslední Craigovy bondovky ale nezávisí jenom filmová studia a distributoři. Firmy jako Adidas, Heineken, Aston Martin, Nokia nebo výrobce hodinek Omega a další zaplatili tvůrcům celkem 138 milionů dolarů za product placement, tedy skrytou reklamu na jejich zboží ve filmu.

Protože se Není čas zemřít ale promítá s rok a půl dlouhým zpožděním, firmy trvaly na přetočení nebo digitální úpravě některých scén. Hodinky, boty či mobily za tu dobu totiž už dávno vystřídaly novější modely.

Velké technologické firmy chtějí, aby hvězdy měly to, co zrovna vyšlo nebo teprve vyjde.
zdroj z prostředí natáčení pro deník The Sun

„V čase, kdy má film vyjít, by to mohlo vypadat, že Daniel Craig a další herci nosí něco, co už tady je dost dlouho. A to skutečně není to, co se nasmlouvalo. Velké technologické firmy chtějí, aby hvězdy měly to, co zrovna vyšlo nebo teprve vyjde, aby jim pomohly s propagací a prodeji fanouškům,“ uvedl začátkem letoška pro bulvárním deník The Sun nejmenovaný zdroj z prostředí produkce filmu.

Agentka 007. Co další nové tváře?

Hlavním protivníkem 007 a záporákem filmu režiséra Cary J. Fukunagy bude bývalý agent tajné organizace Spectre jménem Safin, kterého si zahrál Rami Malek. Děj se odehrává pět let po událostech posledního filmu.

Povolení zabíjet má tentokrát žena, nová agentka Nomi s tváří Lashany Lynch. Craig jako Bond je v důchodu, z něhož ho vytáhne starý přítel Felix Leiter (Jeffrey Wight) ze CIA. V příběhu se tak objeví i Jamesova přítelkyně Madeleine Swan (Léa Seydoux), ačkoli novou Bond Girl má být postava jménem Palma (Ana de Armas).

Vrátí se samozřejmě známé postavy agentů M, Q a Moneypenny, tedy Bondova známá opora s tvářemi herců Ralpha Fiennese, Bena Whishawa a Naomie Harris. Své cameo bude mít i Christoph Waltz jako dřívější hlavní padouch Blofeld.

Není čas zemřít má trvat dvě a tři čtvrtě hodiny, a bude tak nejdelší bondovkou.

Reklama

Doporučované