Hlavní obsah

ČSSD si chce na volby najmout zahraničního poradce, který jí pomůže porazit Babiše

Bohuslav Sobotka chce oznámit na sobotní schůzi vedení ČSSD strategii pro volby 2017.

 

Reklama

Poprvé od časů Jiřího Paroubka sociální demokracie opět volá drahou zahraniční agenturu, aby jí pomohla vyhrát sněmovní volby.

Článek

Premiér a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka hodlá na sobotní schůzi širšího vedení strany oznámit kolegům strategii pro sněmovní volby v říjnu 2017. Chce kolegy přesvědčit, že pro vítězství sociální demokracie je nezbytné najmout renomovanou zahraniční agenturu. Lidový dům by tak vsadil na pomoc expertů z ciziny po deseti letech.

Sobotkovy plány popsaly Seznamu důvěryhodné zdroje z Lidového domu. Před sobotní schůzí širšího vedení ČSSD v žižkovském hotelu Olšanka nikdo nechce informace oficiálně potvrdit. Na americké poradce vsadila ČSSD poprvé před volbami v roce 2006, kdy byl předsedou Jiří Paroubek a volebním manažerem Jaroslav Tvrdík.

Bude to zase americká PSB?

Americká agentura Penn, Schoen & Berland (PSB), která se může pochlubit spoluprací na volebních vítězstvích po celém světě, tehdy přišla s kampaní ODS minus. Zabralo to - protože z beznadějných sedmi procent dokázala vytáhnout ČSSD k zisku 32 procent hlasů, i když ani to na vítězství nestačilo. Agenturu PSB při posledních volbách v roce 2013 přetáhl Andrej Babiš.

Firma Penn, Schoen & Berland je dnes ovšem zase volná, protože Babišovo hnutí ANO už s ní spolupráci ukončilo. A to poté, co agenturu opustil klíčový člověk Alexander Braun, který mimochodem získal prestižní ocenění od Americké asociace politických poradců. Andrej Babiš dnes s Braunem pracuje napřímo a pravidelně si telefonují.

Marketingová mašina

Před sněmovními volbami v příštím roce pak Braun počítá s tím, že přijede řídit kampaň ANO osobně do Prahy. Jeho kouzlo spočívá v tom, že ze série průzkumů veřejného mínění dokáže vytáhnout dvě tři klíčová témata, na která voliče láká. V konkrétní hesla na billboardy je pak proměňuje Babišův marketér Petr Topinka, předtím dlouholetý šéf kreativní agentury Mark BBDO.

Sobotka se svými kolegy v centrále ČSSD pochopil, že této Babišově mimořádně výkonné „marketingové mašině" nelze čelit jinak než stejnými zbraněmi. Proto nyní hledá renomované poradce - a samozřejmě i peníze na jejich zaplacení, což nebude jednoduché v době, kdy sociální demokracie musí šetřit.

Prouza: z úředníka volebním manažerem

Bohuslav Sobotka by už v sobotu také měl oznámit, že volebním manažerem se stane Tomáš Prouza, který kvůli tomu opustí křeslo vládního tajemníka pro evropské záležitosti. Prouza, který dnes patří mezi nejbližší Sobotkovy spojence, také nechtěl informace komentovat jako „předčasné".

Prouza se dlouhodobě netají politickými ambicemi a před dvěma roky kvůli tomu vstoupil do sociální demokracie. Původně se dokonce měl stát lídrem pražské kandidátky sociální demokracie, ale nakonec to není jisté. Druhou variantou je nový ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík.

Reklama

Doporučované