Hlavní obsah

Dárky v karanténě. Češi nakupují na Vánoce hry na doma

Foto: Pxfuel.com

Zájem o zařízení pro virtuální realitu v listopadu poskočil téměř o 500 procent.

Reklama

Podle dat portálu Zboží.cz se meziměsíčně nejvíc zvýšil prodej her a vánočních dekorací. Dvanácti položkám, o které nejvíce poskočil zájem oproti říjnu, dominují hlavně domácí hry, a to jak společenské, tak pro jednoho hráče.

Článek

Statistikami nakupování v Česku v listopadu zamávaly Vánoce. Na portálu Zboží.cz se před začátkem adventu nejvíc zvýšil zájem o svícny a mezi skokany měsíce nechybí ani vánoční dekorace a stromky.

Mezi dvanácti typy zboží, u kterých se mezi nakupujícími v listopadu nejvíc zvýšil zájem, je sedm, které souvisejí s hracími aktivitami. Největší skok se týkal karetních her, u kterých je vidět nárůst o celých 573 % oproti předchozímu měsíci.

O tom, že se Češi během protiepidemických opatření doma už nejspíš trochu nudí, svědčí také skoro 500% nárůst zájmu o zařízení pro virtuální realitu. Rovněž ostatní hry, které se těšily velkému zájmu, jsou domácího typu. Je tedy možné, že letošní dárky se budou týkat hlavně toho, jak se nejlépe zabavit doma, a jejich použití nebude závislé na vládních opatřeních.

Ze všech herních a vánočních položek vyčnívá jedna, která ani do jedné kategorie nezapadá. Konkrétně domácí pekárny. Za vyšším zájmem o domácí pečení by mohla stát i snaha ušetřit sobě nebo blízkým časté cesty pro čerstvé pečivo. Podle průzkumu online supermarketu Rohlík stráví totiž průměrný český zákazník nakupováním potravin v kamenných obchodech až 80 hodin ročně. Během pandemie proto může být možnost upéct si vlastní chléb vítaná.

Reklama

Doporučované