Hlavní obsah

Digitalizace v hotelnictví je tam, kde byl vytáčený internet v devadesátých letech, říká šéf sítě hotelového řetězce

Pořad Byznys index Petra Novotného. Hlavním hostem Gorjan Lazarov, generální ředitel hotelového řetězce Orea.Video: Petr Novotný, Seznam Zprávy

 

Reklama

Český hotelový a lázeňský byznys roste ve všech výkonnostních parametrech. Stále se však jedná o jeden z konkurenčně velmi těžkých oborů podnikání. Na to, co dnes přináší hotelový byznys, jsme se v burzovním studiu zeptali šéfa sítě Orea Hotels & Resorts Gorjana Lazarova.

Článek

„Tento rok patří k těm pozitivním. Jsme asi na konci ekonomického cyklu a o hotelnictví víme, že ho ekonomika hodně ovlivňuje. Myslím si, že i příští rok bude dobrý, potom uvidíme,“ říká Lazarov, který řídí patnáct českých hotelů, mimo jiné v Praze, Brně nebo Mariánských Lázních. Nabízejících pracovní, rekreační, rodinné a wellness pobyty.

Hotely Orea

  • OREA Hotels & Resorts je největší český hotelový řetězec, vlastní ho skupina Cimex Group.
  • V současné době má 18 hotelů po celé České republice: v Praze (Pyramida a Angelo), Brně, v Krkonoších, na Šumavě, Vysočině a v Mariánských Lázních. Celková ubytovací kapacita je 2113 pokojů.
  • Počet kmenových zaměstnanců je 500 a navíc zaměstnává 250 lidí na DPP/DPČ.
  • Před covidem v roce 2019 přesahovaly tržby 1 miliardu korun.

Velkým tématem v hotelovém byznysu je internet. „Je to trend posledních deseti, patnácti let. Dostáváme se zde na celkový podíl na byznysu kolem 50 %. Když se podíváme na třetí strany, tak jde asi o dvě třetiny, třetina je přímo naše. Dobrá zpráva ale je, že rosteme. Tím, že se měníme, zvyšujeme kvalitu a tvoříme skupinu hostů, kteří se k nám vracejí, lidé spíše využívají tu naši webovou stránku, než třetí strany,“ pokračuje Lazarov.

Hotel je počítač. Software musí být „spokojený"

Napjatá situace na trhu práce dopadá i na hotelnictví. Podle Lazarova ale k získávání a udržení si zaměstnanců není důležité jen nastavení platových podmínek. Jak zdůrazňuje, klíčové je vytvořit pro zaměstnance takové prostředí, ve kterém se budou cítit příjemně. Je třeba jim naslouchat, respektovat je. Hotel přitom přirovnává k počítači, ve kterém budovy a vybavení jsou hardware a zaměstnanci software.

Gorjan Lazarov

generální ředitel hotelového řetězce OREA Hotels & Resorts. Předtím pracoval na manažerských pozicích ve společnostech Marriott a Vodafone.

Vystudoval University of Pittsburgh, Katz Business School.

Vývoj v dalších letech bude podle Lazarova určován z velké míry digitalizací.

Reklama

Doporučované