Hlavní obsah

Diskuze s hologramem. Na Výstavišti otestovali „konferenci budoucnosti“

Foto: Expolab, Seznam Zprávy

Část lidí je přítomna v sále, část se připojí z domova, a kdo má vystupovat na pódiu, pošle hologram – tak vypadá hybridní konference.

Reklama

Pořadatelé kulturních i firemních akcí přišli kvůli covidu o peníze. Dva z nich se spojili a vytvořili prostředí, které umožnuje propojit přítomné i vzdálené účastníky akce tak, že to vypadá, jako by všichni byli na jednom místě.

Článek

Výstaviště Praha slaví 130 let od první Jubilejní výstavy v roce 1891. Kdyby nebyla pandemie, mělo by za sebou už několik akcí včetně Matějské pouti, připravovalo by Metronome Festival a chystalo by se na velké oslavy výročí v podobě desítek různých koncertů, výstav a dalších kulturních záležitostí. Místo toho teď spolupracuje na projektu, který dovolí konat podobné akce i během pandemie.

+9

„Covid nás už více než rok drží v šachu a přišli jsme kvůli němu o desítky milionů korun. A tak jsme přemýšleli, co udělat, abychom dokázali fungovat i ve složitých dobách, a vymysleli jsme s partnery projekt Expolab, což je hybridní event, který propojuje lidi, co se chtějí osobně setkávat, s těmi, kteří se z různých důvodů dostavit nemohou, ale přesto si chtějí akci užít,“ vysvětluje předseda představenstva Výstaviště Tomáš Hübl.

Jak taková akce vypadá? Část lidí je fyzicky přítomna na místě a část se může připojit z domova. Stejně tak účinkující mohou být fyzicky přítomni například na konferenci o životním prostředí, nebo se na ni mohou přenést ze vzdáleného místa pomocí hologramu a diskutovat s ostatními na pódiu nebo s diváky v sále.

Výstaviště vlastněné městem bude dodávat v projektu prostor, do kterého se jen v rámci Průmyslového paláce vejde za dodržení povinných rozestupů až 600 osob, a tech-art agentura XLAB Real-time bude mít na starosti komplexní technologický servis včetně kreativního řešení akce.

Do něj spadá například mapping (promítání) exteriérů i interiérů, vytvoření hologramů žijících lidí či historických nebo zcela virtuálních postav a dotvoření celého virtuálního prostředí tak, aby jeho dynamická proměna přinášela účastníkům akce zážitek, za který si rádi zaplatí.

Agentura má s podobnými akcemi zkušenosti už z minulosti – stála například za videomappingem k oslavám sametové revoluce, který na fasádě Historické budovy Národního muzea připomínal lidem historické okamžiky republiky.

„Expolab je koncept založený na spojení lokality, tradice a technologie. My do něj přinášíme multimediální design, pohybovou grafiku, speciální efekty a interaktivitu,“ popisuje Jindřich Trapl, šéf XLAB Realtime.

Oba partneři věří, že jim nový projekt přinese nové zákazníky a příjmy. A to třeba proto, že nabízí klientům jistotu toho, že i kdyby se stalo cokoliv, tak se akce může konat i ve zcela virtuálním prostředí a nemusí se rušit. Další výhodou je podle partnerů jeho ekonomičnost, protože se nemusí stavět drahá pódia, ale jde je jednoduše vytvořit digitálně a k tomu je dynamicky měnit.

Velký potenciál vidí předseda představenstva Výstaviště také v ekologickém aspektu nového projektu. „Lidé nemusí cestovat tisíce kilometrů na hodinový projev v Praze, ale mohou se zúčastnit akce z jejich domova, čímž ušetří náklady za let letadlem a sníží tím uhlíkovou stopu, kterou by jinak svou osobní přítomností vytvořili,“ vysvětluje Tomáš Hübl.

Expolab je tak podle něj vhodný vedle komerčních soukromých akcí například pro mezinárodní konference lékařů, farmaceutů, zubařů či vědců.

První akcí, která se v rámci Expolabu již uskutečnila, bylo vyhlášení ankety Král cyklistiky zhruba před měsícem. „Epidemiologické předpisy neumožnily, aby se mohlo dostavit hodně lidí, proto se anketa konala v podstatě jen se štábem a oceněnými,“ popisuje Hübl.

„Věřím ale, že tyto hybridní akce nám spolu s dalšími projekty pomohou dosáhnout předcovidového výnosu, který se pohyboval kolem 100 milionů korun ročně, už možná v příštím roce,“ dodává.

Reklama

Doporučované