Hlavní obsah

Disney odhalil nejrealističtější světelný meč

Jak vypadá nový funkční světelný meč? Podívejte se.Video: Jan Marek

 

Reklama

Skutečný světelný meč z Hvězdných válek chtějí děti i dospělí už od roku 1977, kdy přelomová sci-fi sága měla premiéru. Tzv. elegantní zbraň z civilizovanějších časů je jednou z nejslavnějších rekvizit v historii filmu.

Článek

Disney v úterý způsobil poprask. Představil totiž dosud nejrealističtější repliku tzv. lightsaberu. „Pravý“ světelný meč, představený k symbolickému datu 4. května, není na prodej. Alespoň zatím ne. Nadnárodní zábavní a mediální konglomerát si jeho premiérou ale otevřel dveře k propagaci svého nového tematického hotelu Star Wars: Galactic Starcruiser v Orlandu na Floridě.

Patent má firma už čtyři roky

Resort má otevřít už příští rok a fanouškům slibuje ubytování na dvě noci, mezi nimiž je čeká série unikátních atrakcí a zážitků ze světa Hvězdných válek. Jako je také nově představený fungující světelný meč. A fandové doufají, že rovnou i s cenovkou ke koupi. Připomínají, že Disney si registroval patent na takzvané „mečové zařízení se zatahovací a vnitřně osvětlenou čepelí“ už v roce 2017.

Disney poutá pozornost k probírajícím se parkům

Společnost se teď ale upíná hlavně na své zábavní parky. Ty za první letošní čtvrtletí vykázaly ztrátu ve výši 119 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 2,5 miliardy korun. Tržby v jejich segmentu se propadly meziročně o 53 procent na 3,9 miliardy dolarů, tedy zhruba 77 miliard korun.

Vůbec největší Disneyland v Anaheimu v Kalifornii pak přišel za celé 412 dní trvající uzavření až o 4,3 miliardy dolarů, což je zhruba 92,5 miliardy korun. Segment zábavních parků se přitom na celkových příjmech společnosti Disney podílel v roce 2019 z celých 38 procent.

Konečně mírně v zisku. Investoři mírně ochladli

Parky v Kalifornii v současnosti otevírají na čtvrtinu kapacity, zatímco ty na Floridě na 35 procent, aby se dostaly alespoň do mírného zisku nad provozní náklady. Nejbližší Disneyland, do kterého mohou zavítat i Češi, je v Paříži a otevřít by měl v polovině června. Akcie celého konglomerátu tak letos na ceně přidaly zatím pouhé procento, zatímco loni rostly až o 25 procent.

Investoři v prvním covidovém roce zřejmě značce ještě oddaně věřili poháněni třeba i vědomím, že například streamovací služba Disney+ už na konci roku 2019 přesáhla počet předplatitelů plánovaný až k roku 2024, tedy 90 milionů lidí. K 31. prosinci jich registrovala o 4,9 milionu víc. Zatím je kvůli vysokým úvodním investicím stále ještě ztrátová, předpokládaného zisku by ale měla dosahovat právě už do oněch tří let.

Reklama

Doporučované