Hlavní obsah

Dost bylo přívětivého Šlachty, řekl Šlachta a zahájil kampaň

Foto: David Neff, Seznam Zprávy

Robert Šlachta při zahájení předvolební kampaně.

Reklama

Robert Šlachta odstartoval ostrou část kampaně svého hnutí Přísaha a oficiálně představil krajské lídry. Do Sněmovny nasadil své věrné od policie i „čisté duše“.

Článek

V posledních týdnech před volbami chce Přísaha zaujmout voliče novým vizuálem. Usmívajícího Šlachtu vystřídá odhodlaný, lehce zachmuřený Šlachta s heslem „Jdeme zastavit rozkrádání“.

Podle místopředsedy Jaroslava Pelce heslo vymysleli Šlachtovi nejbližší u piva. „Není čas na přívětivost,“ burcoval šéf strany své příznivce v sálu Petrof Gallery v Hradci Králové.

Právě sem se sjeli jeho příznivci, členové a lídři kandidátek, aby odstartovali svou finální část kampaně.

Návštěvníky předvolební akce brzy odpoledne uvítalo nejprve jiné heslo - „Jdeme do nich!“. To nápadně připomíná volební heslo Pirátů z předchozích sněmovních voleb. Ti tehdy s heslem „Pusťte nás na ně!“ postavili svou kampaň na boji proti korupci - stejně jako dnes Šlachtova strana.

„Jdeme na ty, kteří se obávají Přísahy. Jsou to lidi, kteří sají peníze ze státního rozpočtu, jsou to lidi, kteří nedodržují pravidla, jsou to lidi, kteří nastavili dvojí spravedlnost v České republice,“ komentoval heslo Šlachta. Jde prý ale jen o jednorázové heslo pro dnešní den, po republice bude viset verze se „zastavením rozkrádání“.

Já už asi půjdu domů

Odpolední program se postupně protahoval tak, že už to začalo nudit i samotné členy strany, kteří marně čekali na hlavní projev svého předsedy. „Ta paní už mluví opravdu dlouho,“ stěžoval si jeden z členů ve chvíli, kdy už mělo podle programu dávno dojít na představování lídrů.

Halasící společnost u bufetových stolů musel osobně krotit jeden z programových mluvčích: „Můžu vás požádat? Už to bude svištět.“

„Já asi už půjdu domů,“ krčil v tu chvíli rameny muž s cedulkou „Host“.

Novinkou v kampani jsou „placky“ s hesly jako „Pejskaři volí Přísahu“, „Kamioňáci volí Přísahu“ nebo „Ženy volí přísahu“.

„Pejskaři mají volit Šlachtu, protože pejskaře podporuji já. Když jsem dělal u celní správy, tak jsem dělal i ochranu životního prostředí. Ti tygři u Berousků, tak to byly kauzy, které byly moje,“ vysvětluje pak reportérce Seznam Zpráv význam hesla Šlachta.

„Teď jsem se zapojil do akce na podporu útulku, kdy během podporujete útulky pro psy, kočky a týraná zvířata,“ snaží se Šlachta o vysvětlení, proč by měl být první volbou milovníků psů.

Levnější Hradec

Celkově chce Přísaha vložit do kampaně do 15 milionů korun. „Nových bannerů je omezené množství, protože finanční prostředky jsou omezené. Víc nejsme schopni nejspíš dát dohromady,“ řekl novinářům Šlachta.

Do dnešního dne utratilo jeho hnutí 13,8 milionů korun. Hradec Králové si Přísaha dle svých slov vybrala zejména z ekonomických důvodů. „Bylo to tu levnější, musíme otáčet každou korunu,“ uvedl.

„Jedeme dál kontaktní kampaň, jedeme kampaň na petici ohledně prověření zakázek v nouzovém stavu a pak klasické debaty,“ popisoval své podzimní záměry novinářům v zákulisí. Každý lídr pak pojede svou vlastní kampaň. S plakáty, které by prezentovaly přímo jejich tváře, ale oslovení kandidáti nepočítají.

Středeční setkání z velké části nahrazovalo zrušenou ustavující konferenci Přísahy v Ostravě, kterou Šlachta a jeho tým osekal kvůli řádění tornáda na jižní Moravě. Vedle lídrů představila Přísaha i lidi, kteří se podíleli na programu.

Jak si vede Přísaha v předvolebním modelu Seznam Zpráv:

Reklama

Doporučované