Hlavní obsah

Drážní úřad prověřuje začátek prací na trati z Brna do Zastávky

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Zahájením prací na první etapě modernizace a elektrifikace trati z Brna do Zastávky u Brna se zabývá Drážní úřad.

Článek

Informaci serveru Zdopravy ČTK potvrdil mluvčí úřadu Martin Novák. Důvodem je možné zahájení prací před tím, než začalo platit stavební povolení.

„Na základě podnětu zvenčí dnes vyjeli pracovníci olomouckého pracoviště úřadu na místo, aby zkontrolovali skutečný stav věcí. Ověříme, co se tam děje, zda jde opravdu o přípravné práce nebo o práce, které mají být součástí stavebního povolení,“ řekl Novák. Drážní úřad působí jako speciální stavební úřad pro dráhy.

Stavební povolení získala stavba po průtazích letos 10. července. Proti jeho vydání se odvolali majitelé restaurace Vechtrovna v Troubsku, kteří tvrdí, že plánované úpravy se dotknou i jejich nemovitosti stojící vedle trati, s odvoláním však neuspěli. Právě jeden z majitelů restaurace serveru Zdopravy řekl, že práce začaly v době, kdy běžela lhůta pro vystavení na úřední desce a kdy tedy stavební povolení nebylo pravomocné.

„Stavební povolení ještě nenabylo právní moci, nicméně celá jižní kolej je sundaná včetně podloží do hloubky zhruba jednoho metru, podél trati jsou všude betonové patky a ve většině z nich jsou již osazeny sloupy. K tomu všemu nám podkopali celou opěrnou zeď (v našem vlastnictví), na které podstatná část hospody stojí,“ řekl serveru Petr Řehořka s tím, že se majitelé hospody zřejmě obrátí na soud.

Správa železnic už dříve uvedla, že na trati začaly přípravné práce. „Správa železnic úzce spolupracuje na vzniklé situaci s Drážním úřadem a věří, že se podaří tuto situaci vyřešit a realizovat stavbu v naplánovaných termínech a výlukách. Jsme rádi, že po dvanáctileté přípravě začíná realizace této velmi významné železniční stavby,“ řekla ČTK mluvčí správy Nela Friebová.

Stavbu má na základě výběrového řízení provést společnost Skanska a má stát kolem dvou miliard korun. Počítá se zdvoukolejněním zhruba 20 kilometrů dlouhé trati, s elektrizací a zvýšením rychlosti z 80 na 120 kilometrů v hodině.

Díky stavbě se bude moct zkrátit interval v ranní a odpolední špičce a jízdní doba bude mírně kratší. Vzniknou také nové zastávky v Ostopovicích a v Brně-Starém Lískovci. Druhá jmenovaná zastávka zjednoduší cestu veřejnou dopravou do jihozápadní části Brna a do bohunického kampusu.

Reklama

Související témata:

Doporučované