Hlavní obsah

Dva boeingy mířící do Prahy musely přistát v Ankaře a Tunisu

Dva boeingy mířící do Prahy musely přistát v Ankaře a Tunisu.

Reklama

Dvě letadla typu Boeing 737 MAX 8 české společnosti Smartwings, která v úterý večer mířila do Prahy, musela přistát v Tunisu a turecké Ankaře.

Článek

Během letu totiž obě letadla zastihlo rozhodnutí Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA) o zastavení provozu tohoto typu letounů kvůli obavám o bezpečnost. Přepravce pro cestující poslal letadla jiného typu.

První letadlo, které letělo z Kapverdských ostrovů, bylo odkloněno do Tunisu. „Pro cestující z tohoto letadla bylo vysláno náhradní letadlo jiného typu, které přistálo v Praze dnes ráno,“ uvedla mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.

Druhý boeing z Dubaje skončil v Ankaře. Smartwings zajistil cestujícím ubytování v hotelu, do Česka mají podle mluvčí dorazit náhradním spojem během dneška.

Celkem měla společnost Smartwings v době, kdy začalo platit rozhodnutí o zastavení provozu letadel typu Boeing 737 MAX 8, ve vzduchu čtyři tyto stroje. Další spoje z Reykjavíku na Kanárské ostrovy a z Tenerife do Tel Avivu dorazily podle plánu, dodala Dufková. Společnost vlastní dohromady sedm boeingů stejného typu, který v neděli havaroval v Etiopii. Ve své flotile má dalších 40 letadel jiného typu.

„Smartwings se omlouvá za nepříjemnosti všem zákazníkům, kteří budou dotčeni případným zrušením nebo zpožděním letů,“ uvedla v úterý večer letecká společnost.

Anketa

Je postup evropských úřadů i leteckých společností v případu Boeing přehnaný?
Není, v letecké dopravě se vždy má postupovat podle principu nulového rizika
72,6 %
Je, nebylo třeba stahovat letadla z hodiny na hodinu a takto dramaticky zkomplikovat provoz nad Evropou
27,4 %
Celkem hlasovalo 12411 čtenářů.

Evropská agentura pro bezpečnost letectví v úterý večer pozastavila provoz letadel Boeing 737 MAX 8 a MAX 9. Reagovala tak na bezpečnostní obavy v souvislosti s havárií Boeingu 737 MAX 8, který se v neděli krátce po startu z etiopské metropole Addis Abeby zřítil se 157 lidmi na palubě. Vyřadit z provozu tento typ letadel se už před oznámením agentury EASA rozhodla z preventivních důvodů řada leteckých společností i jednotlivých zemí. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) naopak tyto stroje stále považuje za „vhodné k leteckému provozu“, vyzval ale výrobce k urychlenému dokončení změn kontrolního systému.

Reklama

Doporučované