Hlavní obsah

E-shop Moseru zařídil tržby jak před covidem. Teď připravuje výrobu na přání

Firma Moser teď připravuje zakázku třeba pro prezidentskou kancelář v Turkmenistánu. A soustředí se na vlastní e-shop.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

„Dlouho jsme diskutovali, jestli luxusní zboží patří na internet. Covid to urychlil,“ říká spolumajitelka Moseru Kateřina Zapletalová. Firma spustila e-shop v listopadu a i díky němu teď hlásí tržby stejné jako před pandemií.

Článek

S Kateřinou Zapletalovou, spolumajitelkou společnosti Moser, jsme se ve studiu potkali naposledy v dubnu loňského roku. Firmu s téměř stošedesátiletou historií tehdy začátek koronavirové vlny absolutně paralyzoval. Musela propustit 50 zaměstnanců ze zhruba tří stovek a vyhasly dvě ze tří sklářských pecí.

O deset měsíců později je náš rozhovor mnohem optimističtější - i přes čísla nakažených a epidemickou situaci v zemi.

Tržby jako před covidem

„Prodeje za měsíc leden byly na stejné úrovni jako před rokem. Tedy předtím, než začal koronavirus,“ říká Kateřina Zapletalová. Sklářská pec zatím stále sice funguje jen jedna, je ale plně vytížená. Teď v ní vzniká například zakázka pro prezidentskou kancelář v Turkmenistánu. Dekorativní předměty s rytinami koní za tisíce euro. „Vidíme nárůst. Výroba je naplněná, máme možnost zapálit i další pec, ale zatím to není aktuální,“ dodává Zapletalová.

Firma změnila exportní strategii, soustředí se na koncové zákazníky a hlavně – poprvé v životě spustila vlastní e-shop. Nejprve pro Evropskou unii, v těchto dnech přidává i další světové země. „Spustili jsme ho v listopadu a za první tři měsíce jsme prodali zboží za pět a půl milionu korun,“ dodává Zapletalová s tím, že letos by přes internet chtěl Moser získat 15-20 procent svých tržeb. „Krize nás donutila dívat se na některé věci jinak. To bude pokračovat. Zákazníci si zvykají kupovat luxusní zboží na internetu,“ dodává.

Vytvoř si Moser na míru

Na webu teď Moser také celosvětově nabídne hromadnou zakázkovou výrobu. „Spustíme konfigurátor - je to možnost, kterou dáváme zákazníkům, aby si vytvořili vlastní unikát. Máme vybranou sérii produktů, kde si zákazník může vybrat barevnost, dát si tam rytinu, monogram, nakonfigurovat vlastní výrobek,“ dodává Zapletalová, jež věří, že v letošním roce se tak opět firma vrátí na čísla, na která je zvyklá.

Moser má aktuálně 218 zaměstnanců. V loňském roce firma prodala zboží za 130 milionů korun. Ve srovnání s rokem 2019 je to pokles o 55 procent. V Česku zůstává jen zlomek prodeje - většinu tržeb dělá firma v zahraničí.

Reklama

Související témata:

Doporučované