Hlavní obsah

E-shop Rohlik.cz chce zdvojnásobit obrat na pět miliard, míří do ciziny

25. 1. 2019

Rozhovor se zakladatelem Rohlik.cz Tomášem Čuprem. (Video: Zuzana Hodková, Seznam.cz)

Internet ukrajuje stále větší podíl z celkových tržeb obchodů.

Článek

Obrat internetového obchodu s potravinami Rohlík.cz loni stoupl o 52 procent na téměř 2,5 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA činil 25 milionů korun. V letošním roce plánuje e-shop obrat zdvojnásobit a expandovat do Maďarska, uvedla firma.

„Cílem je dosáhnout provozní zisk 100 milionů korun. Pro rok 2019 jsme si dali cíl na úrovni 100 procent růstu proti minulému roku – což odpovídá zdvojnásobení obratu na pět miliard korun,“ prohlásil zakladatel Tomáš Čupr.

Rohlik.cz, který je největším e-shopem s potravinami v Česku, se nyní zaměřuje na zvýšení kurýrních kapacit s ohledem na očekávané tempo růstu. V minulém roce se firmě podařilo zajistit dostatek kurýrů a ve vybraných lokalitách zrychlit závozy natolik, že jsou kurýři schopni přivést nákup i za 30 minut. V průměru kurýři přijedou až domů do 90 minut od objednání.

Letos se společnost chce především zaměřit na rozšíření a zlepšení služby v regionech, ve kterých nyní zaváží zboží. Letos firma také plánuje expanzi do zahraničí – do maďarské metropole Budapešť. První objednávky by e-shop mohl rozvážet v druhé polovině roku.

Konkurenční e-shop s potravinami Košík.cz loňské tržby zatím komentovat nechtěl. Na letošek plánujeme dvojnásobný růst, uvedla firma. Obrat e-shopu řetězce Tesco dosahuje kolem jednoho procenta obratu řetězce.

Podíl tuzemských internetových obchodů na maloobchodních tržbách stoupl loni o téměř procentní bod na 11,4 procenta, když tržby dosáhly 135 miliard korun, uvádí Asociace pro elektronickou komerci. Za služby (bez sázek) Češi loni na internetu utratili zhruba 62 miliard Kč. Dalších 30 miliard korun tvořily útraty on-line v zahraničních e-shopech či při rezervacích ubytování a letenek v prvních třech kvartálech loňského roku.

Doporučujeme

Reklama