Hlavní obsah

Facebook se odráží ode dna. Pomohl hromadný vyhazov i aktivnější „klikači“

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Facebook používá už čtvrtina lidstva, společnosti Meta Platforms, která síť vlastní, se však zároveň rapidně snížily zisky. Firma však zůstává optimistická, začala šetřit a její akcie stoupají.

Článek

Čistý zisk společnosti Meta Platforms, která vlastní sociální sítě Facebook, Instagram nebo chatovací platformu WhatsApp, se ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 meziročně snížil o více než polovinu, a to z 10,29 miliardy dolarů na 4,65 miliard. Vyplývá to z výsledkové zprávy společnosti, kterou okomentoval server BBC.

Jedním z důvodů tohoto poklesu jsou zvýšené náklady, které vznikly kvůli rozsáhlému propouštění zaměstnanců. Společnost totiž v loňském roce propustila přes 11 tisíc lidí, což činí zhruba 13 procent celkového počtu jejích zaměstnanců. Těmto lidem musela společnost vyplatit odchodné.

I přesto však společnost zůstává optimistická. Po zveřejnění predikcí na první čtvrtletí, které překonaly odhady analytiků, totiž Metě výrazně posílily akcie, které minulý rok ztratily téměř dvě třetiny své hodnoty. Zároveň posílily akcie konkurenčních společností, jako je Alphabet nebo Snap, který provozuje sociální síť Snapchat.

Podle ČTK společnost Meta snížila výhled nákladů na rok 2023 o pět miliard dolarů a zároveň zvýšila program zpětného odkupu akcií o 40 miliard dolarů.

Na facebooku je denně aktivní čtvrtina populace

Ačkoli noví uživatelé přibývají pomalu, počet lidí, kteří jsou na facebooku aktivní každý den, se stále zvyšuje. V posledním čtvrtletí roku 2022 například vzrostl počet denně aktivních uživatelů na dvě miliardy, což je o 4 procenta více než v předchozím kvartálu. Podle Mety se zvýšil počet každodenních uživatelů i na jejích ostatních platformách, a to meziročně o pět procent, píše BBC.

To je oproti předchozím výsledkům dobrý posun, Meta totiž loni znepokojila své investory, když zaznamenala historicky první pokles denního počtu uživatelů facebooku a naznačila, že se zaměřuje na investice do virtuální reality, tzv. metaverza.

Podle CEO společnosti Marka Zuckerberga bude rok 2023 rok efektivity, kdy by se měly snižovat náklady. „Nyní jsme v jiném prostředí,“ řekl a poukázal na příjmy firmy, které v roce 2022 poprvé za její existenci poklesly. „Nepředpokládáme, že to bude pokračovat, ale také si nemyslím, že se to vrátí do stavu, v jakém to bylo dříve. „Rok 2022 byl podle něj náročný, společnost ho však zakončila dobrým pokrokem.

Reklama

Doporučované