Hlavní obsah

Česká líheň startupů hlásí rekord. Do pěti let chce mít dosah na miliardu lidí

Foto: Creative Dock

„Naším cílem je budovat společnosti a produkty, které v pěti letech bude využívat více než miliarda lidí,“ věří zakladatel firmy.

Reklama

Creative Dock Martina Pejši hlásí úspěšný rok. Obrat firmy v loňském roce přesáhl 26,3 milionu eur – v přepočtu tedy více než 650 milionů korun.

Článek

Český inkubátor startupů Creative Dock, který stojí za projekty jako Zonky či HoppyGo, slaví. V loňském roce si i přes covidovou pandemii připsal zatím nejlepší výsledky v historii – obrat 26,3 milionu eur.

„Rok 2021 byl z hlediska obratu rekordní. Velký růst očekáváme tento rok, máme nejsilnější ‚pipeline‘ zejména zahraničních projektů za celou naši historii. Naším cílem je budovat společnosti a produkty, které v následujících pěti letech bude využívat více než jedna miliarda lidí na světě, i proto plánujeme růst nejen v obratu, ale také v počtu našich zaměstnanců,“ říká pro Seznam Zprávy zakladatel firmy Martin Pejša s tím, že v letošním roce by firma chtěla růst o dalších 30 procent.

Posilování v zahraničí

Většinu obratu (přes 65 procent) firmě přinášejí zahraniční projekty. Creative Dock totiž staví firmy nebo produkty pro více než 20 nadnárodních společností a na trh jich už uvedl více než 70 v devíti zemích.

V posledních měsících jsme proto investovali do akvizic více než 55 milionů eur.
Martin Pejša, zakladatel Creative Docku

Nejvíc se pak na příjmech podílí oblast fintech – tedy technologické odvětví finančních služeb –, v níž je Creative Dock nejsilnější. Na českém trhu je nejznámější díky službě Zonky, kterou stavěl pro Home Credit. Nedávno firma získala i zakázku zhruba za 200 milionů korun zahrnující projekt na digitalizaci a zjednodušení služeb pro jednu z největších saúdskoarabských bank.

Creative Dock chce navíc pokračovat v posilování formou akvizic. Na konci loňského roku si za 70 milionů korun pořídil švýcarskou firmu Spark Works, jež se zabývá uváděním nových produktů a služeb na trh, krátce poté pak dokončil akvizici prognostické a strategické firmy Rohrbeck Heger v Německu.

„Od roku 2012 jsme se vyvíjeli organicky, ale dostali jsme se do bodu, kdy nastal čas urychlit růst a přinést do naší rodiny další členy, kteří obohatí naše služby a know-how. V posledních měsících jsme proto investovali do akvizic více než 55 milionů eur. Právě s posílením zahraniční expanze souvisí naše nákupy,“ dodává Pejša s tím, že firma chce v regionu Evropy, Středního východu a Afriky kupovat další firmy různých velikostí.

Téma ekologie

Velkým tématem v Creative Docku je ekologie a udržitelnost. Pro Veolii firma pracuje na projektu instalací solárních panelů na bytové domy a sjednocení odběrných míst do jednoho, další ekologické projekty připravuje ve spolupráci se švýcarskou společností Swissgrid, jež vlastní švýcarskou přenosovou síť.

Reklama

Doporučované