Hlavní obsah

Co mladí chtějí. Zapomeňte, že budou pracovat od devíti do pěti

Hostem Agendy SZ Byznys byl Jakub Hořický, ředitel studie Top zaměstnavatelé. Video: Silvie Friedmannová

 

Reklama

Vyšel další ročník žebříčku populárních firem, pro něž by chtěli pracovat studenti. I letos zůstává na špici Skupina ČEZ. „Je za ní dlouhodobá práce směrem k mladým,“ hodnotí Jakub Hořický, ředitel studie Top zaměstnavatelé.

Článek

Rozhovor si můžete poslechnout i v audioverzi.

Šestnáct kategorií, šestnáct vítězů. Jazykem vysokoškoláků „love brandů“, tedy firem, které na ně působí jako „nejlepší zaměstnavatelé“.

V anketě odpovídalo bezmála 12 tisíc mladých, dvě třetiny z nich studují mimo hlavní město. „Je to vyloženě pocitový žebříček, to je nutné říct. Studenti hodnotí firmy podle toho, jak je oni sami vnímají,“ říká Jakub Hořický, který je ředitelem žebříčku Top zaměstnavatelé.

V anketě letos bodovaly stálice, jako jsou například vedle Skupiny ČEZ Škoda Auto, Česká spořitelna, Zentiva, T-Mobile, Ikea, Generali Česká pojišťovna a také Seznam.

„Skupina ČEZ je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku. Souvisí to i s tím, jak se rozkročila do dalších oblastí a kolik různých pracovních příležitostí nabízí. A je brána jako určitý etalon komunikace směrem ven, nejen k mladým,“ popsal Hořický.

Skokanem roku se pak stalo Letiště Praha. Společnost ve své kategorii Doprava a logistika nejvíce poskočila dopředu, a to na celkové 3. místo za první Zásilkovnu a druhou Student Agency.

„Posuny nahoru nebo dolů se nejvíce projevují právě na tom, jak firma zaměřuje komunikaci směrem k té cílové skupině, tedy k vysokoškolákům,“ doplňuje Jakub Hořický s tím, že se firmám vyplácí spolupracovat přímo se školami nebo vytvářet studijní projekty nebo stáže pro mladé.

Studie pak firmám dává zpětnou vazbu o tom, co jejich budoucí zaměstnanci chtějí. Podle letošních dat je stále důležitější nejen samotná náplň práce, ale také nástupní mzda, tým spolupracovníků a celková firemní kultura.

„Nikdo z mladých lidí nechce standardní pracovní model, ale přiklání se k hybridnímu modelu, tedy pár dní v kanceláři, pár dní práce z domova. I s tím musí firmy umět pracovat,“ uzavírá Jakub Hořický v rozhovoru pro Agendu SZ Byznys.

Agenda

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky.

Od pondělí do čtvrtka na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.

Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Pozn.: Seznam.cz je vydavatelem Seznam Zpráv.

Reklama

Doporučované