Hlavní obsah

Covid nám Vánoce neohrozí, říká šéf Rohlik.cz. Za nakažené řidiče má záskok

Podle Olina Nováka, generálního ředitele Rohlik.cz, jsou už teď online nákupy rekordní. Připravují se na vánoční špičku.Video: Petra Krmelová, Seznam Zprávy

 

Reklama

E-shop Rohlik.cz znovu naroste zhruba o 50 procent a plánované výsledky pokoří podle všeho o tři měsíce dříve. Vánoční špičky či covidových výpadků se jeho šéf Olin Novák nebojí.

Článek

„Musím zaklepat, protože vždycky, když to řeknu, tak se něco pokazí, ale daří se nám dobře,“ říká v rozhovoru pro SZ Byznys Olin Novák, šéf Rohlik.cz. „Vypadá to, že roční plán ke konci dubna pokoříme už v prosinci,“ doplňuje.

Stojí za tím podle generálního ředitele firmy několik věcí. Za poslední dva měsíce výrazně službu zrychlili, dostali se s rozvážkou na devadesát ze sto dvaceti minut od zadání do aplikace. Příští rok se chtějí dostat na hodinu.

„Pak jsme udělali docela velký krok kupředu z hlediska kvality služby. To znamená, že když se vám to dovezené rajče jenom trochu nelíbí, tak ho u nás dneska na pár kliků jednoduše reklamujete,“ uvádí Novák a dodává: „Díky tomu máme vyšší čísla, než když byl lockdown, dneska jsme výrazně výš.“

Plán na celý rok dovršen už do silvestra

Z roku na rok stále rostou kolem padesáti procent. Ke konci dubna, až skončí jejich fiskální rok, počítají s ročním obratem kolem deseti miliard korun. Naposledy to za uplynulý fiskální rok bylo 7,36 miliardy korun.

Poslední týdny mají obrat čtvrt miliardy týdně. A to ještě nezačala vánoční špička. Firma má krizový plán, jak nápor ustát a neodradit zájemce o službu.

Hlavně nenaštvat zákazníky

Vedení firmy musí dostatečně předem přemýšlet nad tím, kde nárazově vzít navíc kapacitu aut, kurýrů, pracovníků na skladech. A jak rychle dokáže objednat i několikanásobné množství zboží než obvykle. A také nad tím, aby do sebe všechno zapadalo. A například i přes dostatečný počet kurýrů nechybělo zboží na skladě.

„Co se týče kurýrů, máme poměrně propracovaný a rychlý systém, jak oslovit potenciální zájemce. Navíc kurýr nám fakturuje daleko vyšší částky, než fakturuje kdekoliv jinde, takže tohle jsme schopni skokově pokrýt. To samé platí u pracovníků na skladech, jsou poměrně rychle schopni reagovat,“ uvádí pro SZ Byznys generální ředitel Rohlik.cz.

„Pevně věřím, že to budeme zvládat a nebudou přibývat ti nespokojení zákazníci. V klíčovém týdnu před Vánocemi jsme přidali o padesát procent slotů více, než jsme dokázali zavést v loňském roce,“ vysvětluje Olin Novák.

Rohlik.cz

Vznik v roce 2014, zakladatel Tomáš Čupr.

Rohlik CZ (Velká Pecka, s. r. o.) je vlastněn ze 100 % společností Rohlik Group, ve které má Tomáš Čupr většinový podíl.

Dřív vlastnil i portály Dáme jídlo nebo Slevomat.

Konkurenti: Košík.cz, iTesco.cz, Bolt a další.

Pro případ, že ráno nepřijdou desítky lidí do práce třeba z důvodu stoupající nemocnosti v souvislosti s pandemií covidu-19, mají prý tak zvaně lidi „na čekačce“. Výpadku se proto nebojí. V minulosti, v době lockdownu, sáhli právě po lidech z nejvíc zasažených oborů. Barmanech, pokojských hotelů, ale například i známých tvářích z řad umělců, kteří byli ze dne na den bez práce a stali se z nich přes noc kurýři rozvážkové služby.

Konkurence? Proboha, ať přijde. Pomůže nám

Tržby v segmentu online prodeje potravin za poslední tři roky rostly na českém trhu dvojnásobně. Podíl online prodeje na celkových tržbách za potraviny je v České republice 4,2 procenta. To odpovídá průměru zbytku Evropy.

Je to však výrazně méně, než kolik nakoupíme přes e-shopy například elektroniky, aktuálně se prodává téměř polovina objemu tržeb online.

Podle Olina Nováka z Rohlik.cz je tak na trhu ještě velký prostor pro vstup dalších hráčů. „Pokud dělají online prodeje dnes tři, čtyři, maximálně do pěti procent výhledově, tak tady máte ještě pořád dalších 95 procent těch, kteří nakupují v kamenných obchodech. Takže proboha, ať přijdou další hráči a pomůžou nám, budeme jen rádi,“ nebojí se konkurence Rohlik.cz.

Reklama

Doporučované