Hlavní obsah

Češi radí v pouštním království. V Rijádu digitalizují velkou banku

Foto: Jan Mihaliček, Seznam Zprávy

Zakladatel Creative Docku Martin Pejša prošel velkými firmami, jako jsou Vodafone či E.ON. Teď velkým hráčům staví firmy na klíč.

Reklama

Byznysový život ve střední a východní Evropě přibrzdila válka na Ukrajině. Společnost Creative Dock vyrazila proto pro zakázku do Rijádu.

Článek

Creative Dock bude digitalizovat třetí největší saúdskoarabskou banku. Česká společnost, která vytváří startupy pro velké firmy a stojí za značkami jako Zonky či HoppyGo, získala zakázku, která jí jen v letošním roce přinese 200 milionů korun.

„Primárně jde o digitalizaci, zjednodušení některých služeb díky technologickým inovacím, využití mobilních aplikací a podobně,“ vysvětluje zakladatel Creative Docku Martin Pejša.

Právě na fintech se firma specializuje a za sebou už má zhruba třicet podobných projektů. „Se zakázkou v Rijádu nás oslovil jeden z našich distribučních partnerů, který má s bankou vztah,“ vysvětluje Pejša s tím, že pro firmu jde o první zakázku na Blízkém východě.

Celá Saúdská Arábie však v posledních letech prochází extrémně rychlou modernizací. „Pro digitalizaci a technologické inovace je tam velice příznivé ovzduší. Na druhou stranu je potřeba dodat, že laťka je hodně vysoko, protože očekávání jsou velká. Nejsou to zakázky, na kterých se můžete jít učit,“ dodává Pejša.

Přímo v Rijádu bude mít firma 10 lidí. Už od samotného začátku však na projektu pracují čtyři desítky zaměstnanců nejenom z České republiky, ale i z dalších kanceláří Creative Docku – ze Švýcarska, Německa či Rakouska. „Postupně najímáme místní specialisty. A musím říct, že hiring na místě je hodně úspěšný. Díky tomu, jak se země rozvíjí a nabízí skvělé pracovní příležitosti, se domů vrací spousta Saúdských Arabů se zkušenostmi ze světa,“ dodává Pejša.

Hledejte nová teritoria, radí CzechTrade

Část Evropy je teď kvůli válce na Ukrajině spíše v útlumu. Jak vyplývá z aktuálního průzkumu Svazu průmyslu a dopravy, čtvrtina tuzemských firem teď kvůli válce na Ukrajině a geopolitické situaci také zvažuje změnu své exportní strategie – případně už ji změnila. Většina z nich se chce více zaměřit na státy Evropské unie, podniky by však rády častěji exportovaly také třeba do Asie nebo Severní a Jižní Ameriky.

„Doporučujeme diverzifikovat obchod, hledat nová teritoria,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Podle Martina Pejši jde však, alespoň v jejich oboru, spíš o záležitost střední a východní Evropy. „Od východních hranic Německa směrem na západ v podstatě žádnou změnu nepozorujeme,“ dodává Pejša.

Reklama

Doporučované